بیش از یکهزار پنل خورشیدی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

گچساران- ایرنا - رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکهزار و ۱۱۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر این استان اختصاص یافته است و این تجهیزات سال جاری به متقاضیان واگذار می شود.

مهدی عباسیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لیست متقاضیانی که در خواست پنل خورشیدی داشته اند تهیه و برای انجام مراحل خریداری ارسال شده است.

وی تصریح کرد: این پنل ها (سامانه ها) قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده و روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل ها توسط عشایر پرداخت و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می شود.

وی آثار زیست محیطی اجرای استفاده از پنل های خورشیدی را بسیار ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد: با گسترش استفاده از انرژی های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت های فسیلی باشیم.

عباسیان عنوان کرد: وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان را از مهمترین مزایای این پنل ها عنوان کرد و افزود: این مزیت به مصرف کننده کمک می کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: پارسال یکهزار پنل خورشیدی به عشایر استان اختصاص یافته بود که ۶۰۰ دستگاه آن واگذار شده و ۴۰۰ دستگاه دیگر در فصل بهار امسال بین عشایر توزیع می شود.

۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha