۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84717889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست فرمانداری سنندج معرفی شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 84717889
سرپرست فرمانداری سنندج معرفی شد

سنندج- ایرنا- آیین معارفه حسن عسکری سرپرست فرمانداری سنندج با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و جمعی از مردم و مسوولان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان روز شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید سنندج اظهار داشت: روش مدیریت سنتی دیگر جوابگو نیست و باید به سمت مدیریت هوشمند و دانش محور و ارتقا یافته حرکت کنیم و در دوره مدیریتی جدید، در هر شهرستان چند فرماندار قابل و توانمند، تربیت شود.

مهدی رمضانی با بیان اینکه مسوولیت در نظام اسلامی تعریف خاص خودش را دارد و متفاوت از نظام های غیرمبتنی بر دین است، افزود: فرماندار در شهرستان مانند رییس جمهور در کشور است و باید از هر ظرفیتی برای توسعه و رفع مشکلات مردم استفاده کرد.

وی بر لزوم جهش مدیریتی در دوره جدید و احیای هویت مستقل فرمانداری سنندج تاکید کرد و ادامه داد: مسوول در جمهوری اسلامی نتواند احقاق حق مردم را بکند، به مردم و شهدا خیانت کرده است، چراکه امنیت موجود، مرهون خون شهدا و مجهادت ایثارگران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: مسوول در دولت سیزدهم باید چند برابر مسوولان گذشته از لحاظ کمی و کیفی کار کند و باید بداند چه مسوولیتی را قبول می‌کند و اهمیت آن را درک کند.

رمضانی، سنندج را ویترین استان و مستلزم توجه بیشتر دانست و گفت: با توجه به اینکه یک سوم جمعیت استان در سنندج زندگی می‌کند، بنابراین نیاز است فرماندار جدید با برنامه‌ریزی دقیق، برای رفع مشکلات مردم و توسعه این شهر گام بردارد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت نخبگان و رشد و پرورش آنها برای خدمت بهتر به نظام و مردم شد و ادامه داد: کردستان می‌تواند پایلوت پیشرفت کشور باشد و در گام دوم انقلاب، نباید به سخنرانی اکتفا کرد بلکه همه باید برای تعالی استان و منطقه تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم تلاش برای توسعه فرهنگی سنندج با توجه به ظرفیت‌های موجود و به عنوان پایتخت فرهنگی استان تاکید کرد و افزود: اسلام و نظام اسلامی با شادی مخالف نیست، همچنانکه جشن بین المللی نوروز در سنندج سال گذشته با شکوه زیادی برگزار شد.

سرپرست فرمانداری سنندج معرفی شد

تلاش برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر سنندج

سرپرست فرمانداری سنندج هم با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما بوده و باید امانتدار و خادم خوبی برای آنان باشیم، ادامه داد: مردم طی ۴۳ سال گذشته همیشه پای کار بودند و تمام سختی‌ها را تحمل کردند و امروز وظیفه ما رفع مشکلات و ایجاد آسایش برای آنان است.

حسن عسکری یادآور شد: با روی کارآمدن دولت جهادی سیزدهم، بارقه‌های امید بین مردم شکوفا شده است و دولت نشان داد که کارهای بزرگی را می توان انجام داد، همچنانکه این مهم در بحث کنترل کرونا و واکسیناسیون به خوبی محقق شد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نیروی خلاق و جوان برای خدمت بهتر به مردم سنندج تاکید کرد و گفت: مشکلات زیادی در شهر سنندج وجود دارد که می‌توان با افق دید و تلاش جهادی آنها را رفع کرد.

حل مشکل آب شرب سنندج، ساماندهی و خدمت به حاشیه نشینان سنندج، توجه ویژه به اشتغال، کمک به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، پیگیری مشکلات روستاییان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، رونق خانه های بوم گردی و تلاش برای توسعه توریسم، رفع مشکل ترافیک و ساماندهی بافت فرسوده و توجه ویژه به مطالبات روحانیون از مهمترین مواردی بود که سرپرست فرمانداری سنندج بر آن تاکید داشت.

 

لزوم استفاده از ظرفیت های داخلی برای توسعه

امام جمعه سنندج نیز در این آیین اظهار داشت: مسوولان باید آیات قرآن را سرلوحه امور خود قرار داده و غمخوار، خادم و امانتدار مردم باشند و برای توسعه و آبادانی شهر و استان تلاش کنند.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه اسلام، دین عمران و آسایش است، افزود: نباید به بهانه وجود تحریم، از تلاش دست برداریم، بلکه نیاز است با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و نخبگان و منابع، همه همت خود را برای عمران استان بکار گیرند و در این راه کوتاهی نکنند.

وفای به عهد، رعایت امانتداری، دلسوزی، صداقت، استفاده از منابع خدادادی، شایسته سالاری، احساس مسوولیت نسبت به رفع مشکلات مردم، لزوم مشورت با نخبگان و مردم، مساوات، دوری از تبعیض و تعصب و باند و باندبازی، عدالت و تلاش برای توسعه از دیگر مواردی بود که وی بر آنها تاکید کرد.

فرماندار سابق سنندج نیز با بیان اینکه دوره مسوولیت بنده مصادف با برگزاری ۲ انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بود، افزود: انتخابات در مقطعی که با کرونا مواجه بودیم، در این شهرستان به خوبی و با مشارکت بالایی برگزار و مدیریت شد.

یحیی نظری به سختی مدیریت بازار و کنترل اصناف در زمینه اجرای دستورالعمل‌های مقابله با کرونا اشاره داشت و ادامه داد: به واسطه واکسیناسیون گسترده، از آذر ماه پارسال وضعیت کرونا در استان تا حدود زیادی کنترل شد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۱۹ میلیارد تومان طرح در هفته دولت پارسال در شهرستان سنندج، اضافه کرد: پیگیر خط انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج بودیم و امیدواریم بزودی این طرح به نتیجه برسد چراکه انتظار اصلی مردم این شهر است.

حسن عسکری فرماندهی سپاه بیجار و ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج را در کارنامه کاری‌اش دارد. پیش از این یحیی نظری به مدت ۱۴ ماه فرماندار سنندج بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha