۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84718084
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نگرانی دانشمندان از وخامت وضعیت تغییرات آب و هوایی

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵
کد خبر: 84718084
نگرانی دانشمندان از وخامت وضعیت تغییرات آب و هوایی

تهران-ایرنا- صدها نفر از دانشمندان سراسر جهان با ابراز نگرانی درباره وضعیت تغییرات آب و هوایی، خواستار جلوگیری از وخامت آن شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: در هفته گذشته بیش از ۱۰۰۰ دانشمند در بیش از ۲۵ کشور جهان  در تظاهرات آب و هوایی شرکت داشتند.

این اعتراضات به دلیل  هشدار جدید در گزارش سازمان ملل انجام شده است. در این گزارش آمده است بشر فقط بیش از سه سال وقت دارد تا انتشار گازهای گلخانه ای را کنترل  و از فاجعه های شدیدتر آب و هوایی جلوگیری کند.

صدها نفر از دانشمندان سراسر جهان، هفته گذشته در اعتراضاتی شرکت کردند تا به سازمان های دولتی برای  «کاهش سریع انتشارگازهای گلخانه ای قبل از اینکه خیلی دیر شود»، فشار وارد کنند.

گاردین نوشت: در لندن ۲۵ نفر از دانشمندان این کشور مدارک علمی را در مقابل پنجره های وزارتخانه های بازرگانی، انرژی و استراتژی صنعتی گرفتند تا این سازمان ها را وادار به توجه به تحقیقات آب و هوایی کنند که دولت انگلیس آنها را  نادیده می گیرد.  

در مادرید، بیش از ۵۰ نفر از معترضان بعد از حضور در خیابان ها و پرتاب خون مصنوعی روی پله های کنگره نمایندگان پارلمان اسپانیا بازداشت شدند.

در لس آنجلس پیتر کالموس دانشمند ناسا و سه نفر دیگر چهارشنبه پیش به دنبال زنجیر کردن خود در مقابل درب ساختمان بانک «چیس» و اعتراض  سرمایه گذاری در بخش سوخت های فسیلی بازداشت شدند.  

این اعتراضات بخشی از نافرمانی مدنی سازمان دهی شده توسط یک گروه علمی مبارزه با تغییرات آب و هوایی بود.

در گزارش جدید سازمان ملل، ضمن تاکید بر ضرورت کاهش سریع و عمیق انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۲۵ این اقدام را برای کاهش درجه گرمای زمین به زیر ۱.۵ درجه سانتی گراد و جلوگیری از فاجعه شدید آب و هوایی ضروری دانست.

در این گزارش آمده است: اگر اقدامی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۲۵ انجام نشود میزان گرمایش زمین تا سال ۲۱۰۰ به ۳.۲ درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha