۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84718365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۹۰ مزیت اقتصادی و عمرانی در شهرستان گناباد شناسایی شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: با بهره‌گیری از نقطه‌نظرات نخبگان و متخصصان ۹۰ مزیت در بخشهای اقتصادی و عمرانی در این شهرستان شناسایی شده است.

رضا نصیری روز شنبه در نشست شورای راهبردی پیشرفت عملیاتی و اقتصادی گناباد گفت: با به فعلیت رساندن مزیتهای گناباد باید از آنها در مسیر رونق اقتصادی این شهرستان و تبدیل آن به عنوان قطب اقتصادی در منطقه بهره گرفت.

وی با تشریح مزیت‌های شهرستان گناباد افزود: با توجه به موقعیت این شهرستان از نظر وجود دانشگاه علوم پزشکی و همچنین بقاع متبرکه امام زادگان و از جمله امام زاده سلطان محمد عابد (ع) کاخک ، گردشگری سلامت و گردشگری مذهبی مهمترین ظرفیت و مزیت توسعه و رونق اقتصادی گناباد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به احداث فرودگاه گناباد گفت: این فرودگاه در توسعه و پیشرفت همه بخشها اعم از فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، علمی و فرهنگی و اجتماعی این شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت که باید از این پتانسیل بهره لازم را گرفت.

نصیری وجود قنوات متعدد و از جمله قنات جهانی قصبه و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و کویرنوردی را دیگر قابلیتهای مهم اقتصادی گناباد برشمرد.

فرماندار گناباد هدف از تشکیل جلسه شورای راهبردی پیشرفت عمرانی و اقتصادی گناباد را بهره‌گیری از نقطه نظرات صاحبنظران و متخصصان و مسوولان ذیربط برای شناسایی و تدوین مزیتها و ظرفیتهای بالقوه این شهرستان و ایجاد ساز و کارهای لازم برای به فعلیت رسیدن آنها ذکر کرد.

وی تشکیل زنجیره تولید مواد معدنی و کانی های غیر فلزی،  تولید سنگهای زینتی و تولید فرش، زنجیره فرآوری زعفران، توجه به صنایع دستی روستاها، تشکیل زنجیره تولید انرژیهای خورشیدی و تجدید پذیر و غیره را از دیگر مزیتهای راهبردی توسعه گناباد برشمرد.

نصیری گفت: توسعه و رونق اقتصادی گناباد در زمینه‌های مختلف نیازمند تدوین سند راهبردی است و باید با بهره‌گیری از نظرات نخبگان و صاحبنظران و شناسایی مزیتهای مهم توسعه‌ای و اقتصادی این شهرستان، از آنها برای تدوین سند راهبردی توسعه و پیشرفت استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید با شناسایی و تدوین مسایل مرتبط و موثر در توسعه، عمران و رونق اقتصادی گناباد به یک مجموعه واحد و مشترک از مزیتها و پتانسیلهای اقتصادی دست یابیم تا در قالب سند راهبردی توسعه و  پیشرفت مدون شوند.
وی با اشاره به جلسه اخیر خود به اتفاق نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با معاونان استاندار خراسان رضوی گفت: در این جلسه مقرر شد که با بهره‌گیری از نقطه نظرات متخصصان و صاحب‌نظران و نخبگان مزیتهای مهم اقتصادی و عمرانی شهرستان شناسایی و به عنوان یک مجموعه واحد و مدون چراغ راه عمران منطقه قرار گیرد و به استانداری ارایه شود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha