والدین، دانش آموزان دارای علایم کرونا را به مدرسه نفرستند

ایلام- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: والدین نباید دانش آموزان دارای علایم کرونا را روانه مدرسه کنند زیرا موجب ابتلا سایر دانش آموزان می‌شوند.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: حضور دانش آموزان علامت دار در مدارس انتخابی نیست، برای حفظ سلامت سایر افراد باید مربیان و مدیران مدارس مانع حضور این افراد تا بهبود سلامتی شوند.

وی از مدیران مدارس خواست به محض مشاهده علایم کرونا در دانش آموزان مانع حضور آنان در مدرسه شوند و منتظر تست کرونا نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با وجود اینکه آمار ابتلا به کرونا در استان نزولی است و تنها شهرستان دره شهر به واسطه گردشگری بهاری اکنون قرمز است اما باید آمادگی در خودمان ایجاد کنیم که در صورت عدم رعایت ملاحظات بهداشتی، ممکن است پیک کرونا بازگردد.

وی با اشاره به آمار افراد ۵ تا ۹ سال استان گفت: جمعیت این رده سنی در ایلام ۱۶ هزار نفر است که ۲.۴ این جمعیت واکسن زده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین از روند تزریق واکسن کرونا اتباع خارجی در ایلام نیز انتقاد کرد و گفت: از دو هزار و ۱۴۵ نفر جمعیت اتباع خارجی ۷۰۵ نفر واکسن زده اند که باید این آمار پیگیری شود.

دکتر صادقی‌فر روند تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار را با  ۶۶ درصد مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این این بخش جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با پایبندی مردم به رعایت پروتکل ها سیر ابتلا به کرونا همچنان در استان نزولی باقی بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha