۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84718932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ و میر ناشی از سرخک در کودکان بیشتر از کرونا است

قزوین_ایرنا_کارشناس سلامت و مسوول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز گفت: بیماری زایی و مرگ و میر ناشی از سرخک، در کودکان بیشتر از کرونا است.

علی یخچالیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تب و دانه های قرمز پوستی، به عنوان مورد مشکوک به سرخک در نظر گرفته می شود و شهروندان در صورت مشاهده این علائم در افراد به ویژه در کودکان، باید  بلافاصله به نزدیک ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت یا مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه ایمن سازی در مقابل سرخک در شهرستان البرز آغاز شده‌است،اظهار داشت: با توجه به اینکه تزریق واکسن «اِم اِم آر» تنها راه مقابله با بیماری سرخک است، تزریق این واکسن به اتباع خارجی  ۹ ماهه تا ۳۰ ساله برای پیشگیری از شیوع بیماری سرخک در شهرستان البرز شروع شده است.

یخچالیان ادامه داد: تزریق واکسن «اِم اِم آر» از روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ شروع شده است و تا کامل شدن واکسیناسیون ادامه دارد.

وی افزود: سرخک به طور عمده از طریق قطرات ریزتنفسی و تماس مستقیم با ترشحات بینی و حلق بیمار و همچنین به صورت غیرمستقیم از طریق دست های آلوده منتقل می شود و تنها راه پیشگیری آن، تزریق واکسن «اِم اِم آر» است.

این کارشناس سلامت تصریح کرد: شهروندان در صورت ورود اتباع خارجی جدید به منطقه سکونت، حتما موضوع را به پایگاه سلامت اطلاع دهند تا مراقب سلامت، واکسیناسیون آن ها را پیگیری کند.

وی همچنین گفت: سرخک با تکمیل واکسیناسیون و رعایت بهداشت فردی شامل دوری از فرد دارای تب و بثورات دانه های قرمز پوستی، زدن ماسک، شستن دست ها  قابل پیشگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha