۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84718949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷ دستگاه تراکتور پارسال به کشاورزان شیروان تحویل شد

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84718949
۶۷ دستگاه تراکتور پارسال به کشاورزان شیروان تحویل شد

بجنورد-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سال گذشته، از محل تسهیلات مکانیزاسیون جهاد کشاورزی، ۶۷ دستگاه تراکتور برای کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل داده شد.

علی باقرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین طی مدت یاد شده، ۲ دستگاه کمباین نیز خریداری شد که مجموع کل تسهیلات پرداخت شده ادوات ، ۸۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال است.

وی درباره مزیت‌های تسهیلات بانکی برای حوزه مکانیزاسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۵ درصد به کشاورزان ارایه می‌شود که سه درصد کمتر از نرخ سود رایج کشور است ضمن آن که اقساط تسهیلات توسط کشاورزان سالانه پرداخت می‌شود.

 ایزانلو اضافه کرد: تقویت مکانیزاسیون کشاورزی علاوه بر افزایش راندمان برداشت محصولات، به جلوگیری از هدررفت محصولات و حفظ و ماندگاری تولیدات زراعی و باغی کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون به منظور تزریق فناوری‌های روز به بخش کشاورزی و بهینه‌کردن شاخص‌های مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی انجام می‌شود و نتیجه نهایی این اقدامات، افزایش بهره‌وری نهاده‌ها با حفظ منابع آب و خاک و محیط زیست، افزایش عملکرد محصول و کاهش هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی خواهد بود.

به گفته وی در این مدت ۹ میلیون لیتر سوخت ماشین آلات بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 اکنون ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار کشتزار دارد که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دیگر ادوات کشاوزی وجود دارد.

شیروان افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha