۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84718973
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۷۵ تن فرآورده دامی پارسال در خراسان شمالی معدوم شد

۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبر: 84718973
۲۷۵ تن فرآورده دامی پارسال در خراسان شمالی معدوم شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته بیش از ۵۵۷ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان ضبط و از این میزان ۲۷۵ تن معدوم شد.

حمید رمضانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازدید های انجام شده در سال گذشته از مراکز تحت نظارت و کشتارگاه های دام و طیور منجر به کشف ۷۴۶ تخلف بهداشتی شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در این مدت ۱۴۴ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی ارجاع و سه واحد متخلف هم پلمب شد.

وی با اشاره به کشتار بیش از ۱۰۵ هزار و ۶۰۰ راس دام سبک و کشتار ۱۱ هزار و ۵۷ راس دام سنگین در کشتارگاه های استان در سال گذشته گفت: در این مدت ۵۱ هزار و ۶۲۴ کیلوگرم فرآورده های غیربهداشتی در کشتارگاه های دام و بیش از ۲۰۰ هزار کیلوگرم در کشتارگاه های طیور ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پارسال چهار هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز در کشتارگاه های استان استحصال شد و با کشتار بیش از ۱۴ میلیون و ۵۳ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه ها ۲۸ هزار تن گوشت مرغ تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان انجام شد و در این مدت ۶۲ میلیون قطعه طیور صنعتی استان علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.

وی درباره اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با بیماری های اختصاصی دامی و بیماری های مشترک بین حیوان و انسان گفت: پارسال  بیش از ۹ میلیون و ۵۴۴ هزار راس انواع دام تحت پوشش قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۱۲ درصد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه پارسال ۱۵ هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند، انجام ۱۱ هزار و ۵۲۴ نوبت سر تست سل گاوی، ۶۰۲  تست مشمشه تک سمیان و خونگیری پنج هزار و ۴۹۳  راس گاو را از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در روستاها عنوان کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: سال گذشته ۶۱ هزار  مترمربع اماکن دامی برای مبارزه با انگل های خارجی دام ها سمپاشی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha