افزون بر ۸۷ هزار نفر در شرق استان سمنان دُز سوم واکسن کرونا تزریق کردند

شاهرود – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۸۷ هزار و ۸۵۵ نفر در شهرستان‌های شاهرود و میامی دُز سوم واکسن کرونا تزریق کردند.

به گزارش ایرنا، آرش صیدآبادی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: با تزریق ۸۷ هزار و ۸۵۵ دُز واکسن نوبت سوم به افراد بالای ۱۸ سال در شرق استان سمنان، پوشش این نوبت واکسن در استان به ۵۴.۹۴ درصد رسید.

وی به بازگشایی مدرسه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: خانواده‌ها شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به فرزندان خود آموزش دهند و بر رعایت آن بیش از پیش تاکید کنند.

صیدآبادی از افزایش نظارت بازرسان بهداشت زیر مجموعه این دانشگاه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه ها خبرداد و اظهار داشت: تکمیل فهرست ارزیابی مرتبط و ارائه آن به مسوولان آموزش و پرورش در دستور کار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بر نقش موثر ایمن‌سازی در کنترل همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: بهبود نسبی شرایط نباید موجب سهل انگاری مردم در تکمیل دوره واکسیناسیون شود.  

بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۵۵ بیمار هموفیلی در شاهرود خدمت دریافت کردند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی بیماری هموفیلی گفت: تشخیص صحیح و به موقع بیماری هموفیلی عامل مهم و حیاتی در درمان این بیماری است.

حمیدرضا بیکی از ارایه خدمات درمانی به ۵۵ بیمار مبتلا به اختلال انعقادی در شهرستان‌های شاهرود و میامی خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ بیمار مبتلا به نوع A  هموفیلی، ۲ بیمار نوع  B و ۱۸ بیمار به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.                                                                                                                                                                                                             

وی با بیان اینکه روز جهانی هموفیلی با هدف افزایش اطلاع ‌رسانی در مورد این نوع بیماری و دیگر اختلال‌های خونریزی نامگذاری شده است، ابراز داشت: هموفیلی یکی از شاخص‌ترین اختلالات خونریزی ژنتیکی است که به دلیل وجود نارسایی در ژن‌ها آشکار می‌شود.

بیکی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی این بیماری از سوی فدراسیون جهانی هموفیلی «دسترسی برای همه» نامگذاری شده است، اظهار داشت: بر اساس تحقیقات آماری انجام شده در دنیا بیش از ۴۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: کوفتگی و خون مردگی پی در پی به دنبال ضربات سبک در آغاز خردسالی، خونریزی خود به خود به ویژه در مفاصل و بافت‌های نرم و تشخیص قطعی هموفیلی با بررسی سطح فاکتورهای انعقادی خون، از جمله موارد قابل استناد در تشخیص این بیماری است.

هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که در بیماران آن، به دلیل نبود پروتیین‌های انعقادی، خون لخته نمی‌شود.

میزان خونریزی در بیماران مبتلا به هموفیلی در صورت بروز جراحت، زخم یا جراحی بسیار بیشتر از حد معمول است و می‌تواند بیمار را با مشکل جدی مواجه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha