کمیته امداد خراسان‌شمالی ۱۲ هزار بسته یلدایی بین نیازمندان توزیع کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی در آستانه شب یلدا ۱۲ هزار بسته معیشتی بین مددجویان زیر پوشش و نیازمندان مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای استان توزیع کرد. 

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بسته های یلدایی توسط این نهاد با همکاری مراکز نیکوکاری استان تهیه و توزیع شد که ارزش کل این بسته ها ۵۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه ارزش هر بسته یلدایی به طور میانگین چهار میلیون ریال است، افزود: امسال بیش از ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در استان به پویش "یلدای مهربانی" کمیته امداد پیوستند و در جمع آوری و توزیع بسته های یلدایی بین نیازمندان استان با کمیته امداد مشارکت داشتند.

الهی راد تصریح کرد: سال گذشته نیز این نهاد با همکاری خیرین و مراکز نیکوکاری ۱۰ هزار بسته یلدایی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: خیرین و مردم نوعدوست خراسان شمالی می‌توانند جهت مشارکت در امر خداپسندانه کمک به تهیه بسته های یلدایی برای ایتام و نیازمندان به این پویش پیوسته و کمک های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ و یا کد آسان پرداخت*۸۸۷۷*۰۵۸# به دست نیازمندان برسانند.

به گزارش ایرنا، شب یَلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha