طرح محرومیت زدایی ستاد اجرایی آذر در محله بلوار باهنر میاندوآب اجرا می‌شود

مهاباد - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی ابلاغی از سوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: این اقدام در قالب طرح ۲۰۲۰ در محله بلوار باهنر شهر میاندوآب با هدف محرومیت‌زدایی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضا عزتی روز یکشنبه در جلسه‌ای که به منظور هماهنگی اجرای این طرح در سالن شماره ۲ فرمانداری میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با مشارکت چهار ارگان هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با عنوان طرح ۲۰۲۰ اجرا می‌شود.  

 وی افزود: در آذربایجان‌غربی هفت محله جزو اهداف این طرح شناسایی شده که یک محله در مهاباد، سه محله در ارومیه و در خوی، پیرانشهر و میاندوآب (بلوار باهنر) انتخاب شده‌است.

وی اضافه کرد: در این محله‌ها خانه احسان احداث و پس از احصاء تمام مشکلات محل، در صورت نیاز مدرسه، خانه عالم و خانه بهداشت احداث می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در قالب این طرح تمامی معضلات، آسیب ها و نیازهای مختلف مردم بررسی و برای رفع آنان بدون محدودیت و در حد توان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدام خواهد شد.

عزتی اضافه کرد: براساس این طرح تمامی دستگاه‌های اجرائی، نهادهای دولتی و تشکل‌های رسمی و غیر رسمی، بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی، ماهیت کاری باید به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در این محلات به ایفای نقش در بخش‌های خدماتی خود می‌پردازند.

طرح محرومیت زدایی ستاد اجرایی آذر در محله بلوار باهنر میاندوآب اجرا می‌شود

وی گفت: ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای محله و توانمندسازی محله، ارائه کیفیت آموزش و بهداشت و رفع آسیب‌های اجتماعی و توزیع بسته های حمایتی از محورهای مهم اجرای در این طرح است.  

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب نیز در این جلسه گفت: حضرت امام خمینی (ره) همه از ظلمت‌ها نجات داد و عزت بخشید و قبل از انقلاب اسلامی کشورهای استکباری تا حدی در ایران حکومت می‌کردند که هیچ کسی جرات پاسخگویی به آنان را نداشت.  

علی پیام افزود: در آن زمان از نظر وابسته به آنها بودیم و حتی عزل و نصب مدیران توسط آنان انجام می‌شد و براساس تهاجم صورت گرفته بخشی قابل توجهی از خاک کشور را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هشت سال نیز در برابر جنگ تحمیلی مقاومت و ایستادگی کردیم، اضافه کرد: در جنگ تحمیلی هم با مجاهدت و ایثارگری رزمندگان و شهدا که خون خود را فدا کردند، ذره ای از خاک خود را واگذار نکردیم و در طول ۴۳ سال هم با پشت سر گذاشتن انواع توطئه‌های دشمنان اکنون ایران اسلامی به یک قدرت بزرگ در جهان تبدیل شده و جزو سه کشور ابرقدرت به شمار می‌رود.

طرح محرومیت زدایی ستاد اجرایی آذر در محله بلوار باهنر میاندوآب اجرا می‌شود

وی با بیان این‌که زمانی آمریکا بر جهت تسلط داشت، گفت: اکنون آمریکا در برابر قدرت ایران واهمه دارد و آن هم حاصل رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و جانفشانی شهدا، رزمندگان و ملت همیشه در صحنه است.

سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه در حکومت اسلامی برازنده نیست که سرپرست خانواده‌ای شرمنده خانواده خود است و همه ما در برابر این کاستی‌ها مسوول و پاسخگو هستیم، اظهار کرد: همه ارگان‌ها به نوعی باید در راستای محرومیت‌زدایی زدایی گام برداریم و نسبت به این مهم بی‌تفاوت نباشیم.

پیام، در ادامه با قدردانی از مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی به جهت سفر به میاندوآب و عنایت برای محرومیت‌زدایی گفت: سفرهای روستایی با الویت روستاهای محروم و فاقد دهیاری و شورای اسلامی در این شهرستان را آغاز کرده ایم که در بازدید از سه روستای بخش مرکزی با این شرایط، یکی از آنها فاقد فضای آموزشی بود و دانش‌آموزان در طی مسیر ۲ کیلومتری با روستای دیگر برای تحصیل با مشکل هجوم حیوانات وحشی و سرد و گرم هوا مواجه هستند.  

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت زدایی افزود: باید با پالایش آماری و شناسایی نقاط محروم در جهت رفع کاستی‌ها و با الویت نیازمندی‌ها گام برداریم.  

وی با تاکید بر هم‌افزایی نهادها برای رفع محرومیت اظهار کرد: باید با برنامه و براساس الویت در این راستا اهتمام داشت.

وی با بیان این‌که ۱۶ محله در میاندوآب جزو مناطق محروم شناخته شده است، افزود: رسیدگی به وضعیت نیازمندان فرصت و توفیق الهی برای برخی بندگان است و ما مسوولان باید در برابر افرادی که تکیه‌گاهی ندارند رسیدگی کنیم و در غیر اینصورت در پیشگاه الهی بازخواست خواهیم شد.

وی اضافه کرد: اینکه محله بلوار باهنر در شهر میاندوآب به عنوان پایلوت در اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی استان انتخاب شده، تعداد آن حداقل به ۲ محله افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی به همراه فرماندار و جمعی از مسوولان میاندوآب از محله بلوار باهنر و مساکن مهر شماره یک این شهر بازدید کرده و قول مساعد برای احداث مدرسه در این محله را داد.

همچنین در این بازدید فرماندار میاندوآب با مشاهده وضعیت فاضلاب مساکن مهر که شبکه فاضلاب در آن محل ایجاد نشده و  سرریز فاصلاب معضل بهداشتی و سلامتی ساکنان این مساکن است، دستور ضرب‌الاجل برای جمع‌آوری فاضلاب این مساکن تا غروب امروز را دادند.

در این بازدید از سوی اهالی وضعیت و کاستی‌های این مسکن ها از قبیل نبود مدرسه، مسجد، درمانگاه، آسانسور و مراکز تفریحی مطرح و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha