۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۲۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84719921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ نفر بخاطر جرائم غیرعمد در زندان های خوزستان در حبس هستند

دزفول-ایرنا- مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خوزستان گفت: ۳۰۰ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان های استان خوزستان حبس و تحمل کیفر می کنند .

به گزارش ایرنا، پژمان پروین یکشنبه شب در آیین گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد در تالار مهستان دزفول افزود: برای آزادسازی این زندانیان حدود چهار هزار میلیارد ریال نیاز است البته فرآیند آزادسازی کمک می کند که راحت تر اقدامات انجام شود .
وی گفت:  سال ۱۴۰۰ توانستیم ۳۷۷ نفر از زندانیان جرایم غیرنقدی در استان خوزستان را از زندان آزاد کنیم .

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خوزستان با بیان اینکه بدهی این زندانیان بیش از  یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود  از از شکاتی که  از حق و مالشان گذشتند قدردانی کرد .

پروین اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اخذ رضایت شکات در استان  داشتیم .
مدیر کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خوزستان از مراجع قضایی استان تشکر کرد و گفت: سال گذشته  یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال  اعسار توسط دادگاه صالحه  پذیرفته شد،  ۱۶  میلیارد  ریال نیز بابت صندوق و بیمه پرداخت  و حدود ۶۳  ۶میلیارد ریال  نیز آورده خود مددجویان بود که توسط خیران پرداخت شد تا الان از زندان آزاد و به زندگی عادی بازگردند .

پروین در خصوص وضعیت زندانیان دزفول نیز گفت:  سال ۱۴۰۰ از طریق ستاد دیه ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد شهر دزفول را آزاد کردیم که برای آنها  ۹ هزارو ۲۸۰ میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان صرف شد.

وی ادامه داد: خیران ۴۵ زندانی  دزفول را با پرداخت   ۱۲ میلیارد ریال بلاعوض آزاد کردند. 

 پروین با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد از زندان دزفول  آزاد شدند گفت: حدود ۷۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در دزفول داریم که از این افراد ۵۲ نفر محکوم مالی   و ۱۸ نفر مهریه و نفقه هستند .

وی گفت: ۱۸ محکوم در دزفول یکهزار و ۶۹۰ سکه برای مهریه بدهکار هستند که باید  حدود ۲۱۰ میلیارد ریال برای آزادسازی پرداخت کنند. 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان خوزستان افزود: محکومان  مالی نیز در دزفول ۳۳۰ میلیارد ریال  بدهکارند .

وی بیان داشت: ۵۴۰  میلیارد ریال  برای آزادسازی  ۷۰ نفر زندانی در دزفول  نیاز است که بخشی از آنها  دیه و بخشی مربوط به  نوسانات بازار است.
 

پروین از اقدامات موثری که انجام شده قدردانی کرد و گفت: هر رقمی که خیران دزفول در جشن گلریزان اهدا کردند معادل آن در مرکز استان اختصاص خواهد یافت این موضوع با اعضای هیات امنا نیز  مطرح و عملیاتی خواهد شد.
وی اظهار  امیدواری کرد در روزهای پایانی رمضان پرونده های جرایم غیرنقد را بررسی و تعداد زیادی آزاد تا  به آغوش خانواده ها بازگردند.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز از افرادی که برای بازکردن گرهی از مشکلات دیگران پیشقدم هستند قدردانی کرد و گفت: زندانیان  جرائم غیرعمد افرادی باشخصیت و سرشناس هستند که به دلایل مختلف درگیر این موضوع شده‌اند. 
علی فرهمندپور افزود: خیران دزفول از بازوان شهرستان هستند و باید قدردان اقدامات خیرخواهانه آنها باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha