۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 84721214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع آوری ۶ تن پسماند خشک در غرب پایتخت

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 84721214
جمع آوری ۶ تن پسماند خشک در غرب پایتخت

تهران- ایرنا- شهردار منطقه ۲۲ از اجرای طرح کاهش پسماند خبر داد و اعلام کرد: تنها در چند ماه اخیر با اجرای طرح جمع آوری پسماند در مراکز گلماند 6 تن پسماند خشک از سوی شهروندان جمع آوری شده است.

«وحید رضا محمدی» روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای برنامه های تشویقی در تفکیک پسماند کمک بزرگی به کاهش پسماند جمع آوری شده به منطقه آراد کوه خواهد کرد.

وی به مزایای تفکیک پسماند توسط شهروندان اشاره کرد و افزود: با تفکیک پسماند تر و خشک کمک بزرگی به محیط زیست خواهد شد و به نوعی باعث کاهش انتقال پسماند به منطقه آرادکوه خواهد شد که از نگاه دیگر صرفه جویی اقتصادی نیز برای مدیریت شهری فراهم خواهد آورد.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: برای اینکه به اهداف کاهش پسماند مورد نظر برسیم باید مشارکت شهروندان را در این زمینه همراه داشته باشیم، اجرای طرح های تشویقی مانند طرح گلماند و هایپرماند موجب می شود تا شهروندان تمایل به مشارکت در تفکیک پسماند داشته باشند و به موضوع اقتصاد خانواده نیز توجه می شود.

محمدی خاطرنشان کرد:  اجرای صحیح طرح تفکیک پسماند از مبدا با مشارکت شهروندان باعث از بین رفتن معضل زباله گردی در شهر خواهد شد.

جمع آوری ۶ تن پسماند خشک در غرب پایتخت

استقبال هزاران نفر از مردم غرب تهران از مراکز گلماند

وی به دو مجموعه گلماند در منطقه ۲۲ اشاره کرد و گفت: در چند ماه اخیر نزدیک به سه هزار نفر تنها به دو مجموعه گلماند واقع در شهرک شهید باقری و میدان موج مراجعه کرده که در مجموع ۶ تن پسماند خشک جمع آوری شده و به نوعی می توان گفت مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲۲ یادآور شد: بیش از ۱۰۰ نوع گل و گیاه در گلماند این منطقه موجود است و از سوی دیگر خدمات نگهداری گل و گیاه در این مرکز ارائه می شود.

به گفته وی، مرکز گلماند منطقه ۲۲ با مساحت ۲۰۰ متر مربع به عنوان یکی از بزرگترین گلماند شهر تهران محسوب می شود و امسال بدنبال کاهش پسماند توسط شهروندان هستیم.

به گزارش ایرنا،  منطقه ۲۲ شهرداری تهران غربی‌ترین منطقه شهری تهران است که در شمال غرب واقع شده‌ و از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به منطقه ۵ شهرداری تهران، از غرب به محدوده وردآورد شمالی و از جنوب به تهرانسر و آزادراه تهران-کرج محدود می‌ شود؛ این منطقه دارای ۴ ناحیه، ۱۲ محله و ۲۸ شهرک با مساحت حدود ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار است.

این منطقه در طرح تفصیلی تهران به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده‌ تا نیازهای رفاهی شهر تهران را برطرف سازد که بر همین اساس پروژه‌های بسیاری از جمله آبشار تهران،  دریاچه مصنوعی چیتگر،  محور چهارباغ، بوستان جوانمردان ایران،  شهربازی هزارویک شهر،  تهران مال،  پارک آبی چیتگر،  ایران مال، برج‌های مسکونی نارنجستان‌های ۱،  ۲ ،  ۳ و ۴،  برج تجارت لکسون،  مجتمع تجاری اداری آرتمیس،  پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر در این منطقه در حال ساخت و تکمیل است.

بوستان های جنگلی چیتگر،  وردآورد،  دوشان دره،  لتمال کن از مناطق گردشگری و فضای سبز این محدوده محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha