تذکرات اعضای شورای شهر؛ از طرح جدید جمع آوری پسماند تا ترویج کتابخوانی

تهران بزرگ - ایرنا - ناصر امانی عضو شورای شهر تهران از یک طرح جدید برای جمع آوری پسماند پرده برداشت که در آن وظیفه تنظیف و جمع آوری زباله از مناطق به سازمان پسماند سپرده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امانی روز سه شنبه در یکصد و نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری به شهرداری توضیح داد: گویا شهرداری روش جدیدی را در نظر گرفته که ما در رسانه ها از آن مطلع شدیم در حالیکه این طرح به اندازه ای مهم است که باید در شورا ارائه شود.

به گفته امانی، تنظیف پسماند یک زنجیره است که به آرادکوه ختم می شود بنابراین اگر قرار است تغییری انجام شود باید در تمام حلقه ها باشد.

وی افزود: در طرح جدید هر پهنه به یک پیمانکار اختصاص می یابد؛ یعنی سه منطقه به یک پیمانکار اختصاص پیدا می کند و در نهایت مناطق ۲۲ گانه به ۱۴ پیمانکار واگذار می شود.

امانی تصریح کرد که با این کار، عملاً اختیارات مناطق و نواحی در سازمان مدیریت پسماند متمرکز شده؛ تنظیف شهر بر عهده مناطق و نواحی است و اگر قرار باشد توسط سازمان مدیریت پسماند انجام شود باید اساسنامه این سازمان تغییر کند.

این عضو شورا تاکید کرد: وزارت کشور تفکیک از مبدأ را به شهرداری ها ابلاغ کرده و اگر این طرح در مدت زمان مشخصی اجرایی نشود، به مثابه ترک فعل است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر هم در پاسخ به این تذکر گفت که برغم تلاش ها، واقعیت این است که هیچ کسی از نظافت شهر راضی نیست.

پس از واکنش چمران، پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا گفت که من در جریان این طرح بوده ام و شهرداران مناطق می توانند پیشنهاد فسخ قرارداد و جرائم را ارائه کنند.

شمس احسان دیگر عضو شورا هم امروز درخصوص تخصیص مراکز فرهنگی به کتابخانه ها در مناطق کم برخودار، تذکر داد و گفت قبلا مصوبه ای در این مورد داشتیم.

وی همچنین خواستار ترویج کتابخوانی در مترو و اتوبوس شد.

تذکر بعدی را هم میثم مظفر مطرح کرد و گفت: یکی از بخش های مربوط به بودجه منطقه ۱۷ احداث مرکز ورزشی و فرهنگی در محله بلورسازی با اعتبار ۸ میلیارد تومان است که شهرداری باید سریعتر به این پروژه بپردازد؛ چون این طرح مصوبه از شورا گرفته و طی ۲ سال ۱۷ میلیارد تومان در واقع فریز شده و باید با گذشت هشت ماه از سال، اجرای این پروژه شروع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha