۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبر: 84721611
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو عمومی در استان اردبیل دوگانه‌سوز شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از زمان آغاز اجرای طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی به سیستم‌های دوگانه‌سوز، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو در این استان به این سیستم تجهیز شد.

سیدحجت مدنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردبیل از استان‌های پیشرو کشور در اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی است و تاکنون مالکان چهار هزار و ۲۹۴ دستگاه خودرو در سامانه GCR.NIOPDC.IR برای تبدیل خودرو به سیستم دوگانه‌سوز ثبت‌نام کردند.

وی گفت: از این تعداد سه هزار و ۴۹۷ خودرو دوگانه‌سوز شدند و ۷۹۷ دستگاه خودرو دیگر هم در صف تبدیل هستند.

وی با اشاره به آغاز اجرای اینترنتی طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافربر اظهارکرد: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت خودروهای پرمصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل شروع شده و ۷۵ درصد از هزینه تبدیل این خودروها به سیستم‌های دوگانه‌سوز با یارانه دولتی انجام می‌شود.

مدنی افزود: برای خودروهای شامل طرح پیامک واجد شرایط بودن ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌دهی در کارگاه‌های مجاز تبدیل خودرو به سیستم دوگانه‌سوز اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت تولید گاز طبیعی فشرده در کشور بیان کرد: تلاش می‌شود سهم سوخت گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر کشور گسترده شده امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت پاک جایگزین سوخت‌های آلوده کننده هوا برای مصرف خودروها در سراسر کشور وجود دارد.

او گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد سوخت مصرفی خودروهای استان اردبیل را سی‌ان‌جی تشکیل می‌دهد.

۶۹ باب جایگاه سوخت‌گیری سی‌ان‌جی بطور میانگین روزانه ۶۴۶ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده به خودروهای دوگانه‌سوز و گازسوز در استان اردبیل تحویل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha