۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84721684
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهاباد رتبه دوم پرداخت زکات آذربایجان‌غربی را کسب کرد

مهاباد - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: پارسال حدود ۹۸ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده که از این حیث رتبه دوم استان را کسب کرده است.

احمد نوذری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته مردم این شهرستان نزدیک به ۹۸ میلیارد ریال کمک های خود را اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱.۵ برابری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: زکات جمع آوری شده به صورت نقدی بوده که ۱۲۰ عامل و هشت مبلّغ در جمع آوری آن در روستاهای  این شهرستان فعالیت داشته اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده صرف هزینه‌های درمان، تحصیل، ساخت مسکن، توزیع بسته معیشتی و احداث پروژه‌های عام‌المنفعه شامل مسجد، خانه عالم و غسالخانه می‌شود.

نوذری اظهار داشت: ۶ هزار و ۴۵۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد، هزار و ۵۰ دانش آموز، ۷۳۱ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

به گزارش ایرنا، مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۹۲ روستای دارای سکنه است.

زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاکی آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت وجود دارد که موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم هم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha