۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۹
کد خبر: 84721760
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک‌های مردمی موجب کاهش جمعیت زندانیان مالی در خلخال شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس دادگستری خلخال گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی عامل اصلی کاهش جمعیت زندانیان مالی در زندان خلخال در سال‌های اخیر می‌باشد.

علی نباتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قبل از برگزاری جشن‌های گلریزان آمار جمعیت زندانیان خلخال به بیش از ۳۰ نفر نیز می‌رسید ولی در سال‌های اخیر با هدایت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیر عمد جمعیت زندانیان مالی زندان این شهرستان به هفت نفر در سال جاری کاهش یافته است.

وی افزود: در ۶ سال گذشته با برگزاری جشن‌های گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی زمینه آزادی ۹۱ زندانی مالی و جرایم غیرعمد از زندان این شهرستان فراهم شده است.

عضو ستاد یاوران دیه شهرستان خلخال ادامه داد: در مجموع برای آزادی این تعداد زندانی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های جمع‌آوری مردمی در جشن‌های گلریزان و ستادهای دیه استانی و کشوری کمک شده است. 

وی از حضور پرشور مردم خلخال در جشن گلریزان این شهر تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر برای آزادی هفت زندانی این شهرستان ۲۰ میلیارد ریال کمک نیاز است که با توجه به کمک ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون ریالی مردم و ادامه این کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان تلاش می‌شود تا باقیمانده مبلغ بدهی از طریق کمک‌ مالی ستاد دیه ، بخشی با گذشت شاکیان و بخش دیگری نیز با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله اعطای تسهیلات بانکی و اعسار بدهی بدهکاران مالی به شاکیان پرداخت و زمینه آزادی آنها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: زندانیان مالی تنها در صورتی می توانند از زندان آزاد شوند که بدهی مالی خود را پرداخت و رضایت شاکی خود را جلب کنند ، در غیر این صورت تا زمان پرداخت دیون مالی همچنان متحمل حبس خواهند شد.

نباتی افزود: داوطلبان به شرکت در این امر خداپسندانه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۴۴۴۷۱ به نام یاوران ستاد دیه شهرستان خلخال و شماره حساب ۰۱۰۶۱۴۰۹۵۱۰۰۱ بانک ملی،شعبه معلم ، به نام یاوران ستاد دیه شهرستان خلخال و همچنین آدرس اینترنتی www.idpay.ir/setad-diye-khalkhal و یا از طریق دستگاه کارت خوان ستاد دیه ،مستقر در واحد اتوماسیون اداری دادگستری خلخال  واریز کنند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha