۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2583
کد خبر: 84722012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسقف اعظم کلیسای ارتودکس فلسطین اشغالی خواستار قیام برای آزادی قدس شد

لندن – ایرنا – اسقف اعظم کلیسای ارتودکس فلسطین اشغالی با صدور پیامی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس از تمام مردم جهان خواست تا برای آزادی قدس قیام کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تئودوسیوس ملقب به «عطاءالله حنا» در این پیام ویدیویی گفت: به مناسبت روز جهانی قدس صمیمانه‌ترین آرزوها را از مسجدالاقصی تا کلیسای مقبره مقدس برای تمام هواداران آرمان فلسطین در سراسر جهان مسئلت دارم.

وی با بیان اینکه «درخواست کسانی که برای حق مبارزه می‌کنند ضایع نمی‌شود» افزود: فلسطینی‌ها بر حق و صاحب مقدسات این سرزمین هستند.

«حنا» که چفیه منقش به پرچم فلسطین را بر گردن داشت اضافه کرد که پیام ما به تمام مردم جهان از هر نژاد و فرهنگ و مذهب این است که برای حمایت از مردم و آرمان فلسطین قیام کنند و به ما ملحق شوند.

این کشیش مسیحی خطاب به طرفداران آرمان فلسطین گفت: ما به شما درود می‌فرستیم و در روز جهانی قدس منتظر حمایت و شنیدن صدای شعارهای شما برای پایان دادن به اشغال‌گری هستیم تا سرانجام مردم ما به آزادی که مستحق آن هستند برسند.

وی این پیام را در اختیار کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس قرار داد که مسئولیت اصلی برگزاری مراسم روز جهانی قدس در لندن را برعهده دارد. بر اساس برنامه اعلام شده، راهپیمایی امسال ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود. شرکت کنندگان قرار است مقابل ساختمان وزارت کشور انگلیس تجمع و سپس به سمت دفتر نخست وزیری انگلیس تظاهرات کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس که پس از دو سال وقفه، به دلیل محدودیت‌های کرونایی در انگلیس دوباره برگزار خواهد شد، وحشت و خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

نشریه صهیونیستی «جویش نیوز» اخیرا در مقاله ای سراسر توهین آمیز، راهپیمایی سالانه روز جهانی قدس در لندن را "ویروسی" خواند که "پس از دو سال وقفه به لندن بازمی گردد".

در این گزارش به نقل از یک نهاد صهیونیستی موسوم به «انجمن امنیت اجتماعی» ادعا کرد که این راهپیمایی "برای مدت طولانی یکی از افراطی‌ترین راهپیمایی‌های ضد اسرائیلی در بریتانیا بوده است".

«انجمن امنیت اجتماعی» بعنوان یک موسسه خیریه در انگلیس ثبت شده تا به اصطلاح حملات یهود ستیزی و امنیت یهودیان انگلیس را اندازه‌گیری کند اما با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد، ارتباط دارد و نقش کلیدی در بدنام کردن هواداران فلسطین در انگلیس ایفا می‌کند.

در سال‌های اخیر، افزایش تنفر علیه راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن منجر به افزایش آزار و ارعاب معترضان توسط گروه‌های راست افراطی و سازمان‌های صهیونیستی شده است.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن را برعهده دارد به ایرنا گفت: «نژادپرستی صهیونیست‌ها عزم ما را برای به چالش کشیدن رژیم آپارتاید اسرائیل تقویت و تشویق می‌کند تا برای پایان دادن به نظام سلطه نژادی سخت‌تر تلاش کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha