مدیر ستاد دیه همدان: ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد استان تا ماه آینده آزاد می‌شوند

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد این استان ظرف یک‌ ماه آینده و با کمک افراد خیر و پرداخت مبالغ بدهی آزاد می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "یداله روحانی منش" شامگاه دوشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان همدان، افزود: سال گذشته ۲۷۵ زندانی جرایم غیرعمد شامل ۱۱ زن و ۲۶۴ مرد با همت افراد خیر و نیک اندیش از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی اظهار داشت: این افراد به دلیل بدهی ناشی از مسایل مالی، پرداخت مهریه و نفقه و همچنین دیه ناشی از حادثه زندانی شده بودند که با مساعدت ستاد دیه و کمک خیران آزاد شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بدهی این زندانیان افزون بر ۷۱۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال بود، افزود: شاکیان پرونده یکی از بزرگترین حامیان ستاد دیه هستند و در این مدت با تلاش ستاد دیه و رایزنی های انجام شده ۱۲۸ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال از این میزان بدهی نیز توسط زندانیان به شاکیان پرداخت شده است.

روحانی منش خاطرنشان کرد: بیش از ۴۶۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال از مبلغ بدهی این افراد نیز قسط بندی یا همان «اعسار به تقسیط» شد.

به گفته وی، کمک پرداختی از سوی ستاد دیه برای پرونده های مالی و دیه در استان همدان ۵۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال بود و ۴۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال نیز در قالب تسهیلات کم بهره از سوی چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات برای آزادی این افراد پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: هم اینک ۲۲۲ زندانی جرایم غیرعمد در استان چشم امید به کمک خیران برای آزادی و بازگشت به آغوش خانواده را دارند. 

روحانی منش با بیان اینکه اداره کل امور بانوان استانداری همدان نیز زمینه ساز آزادی چند نفر از بانوان زندانی را فراهم کرده است، ابراز امیدواری کرد این افراد نیز تا پایان ماه رمضان آزاد شوند.

به گفته وی، در این جشن گلریزان ۸۵ میلیون تومان از طرف کارکنان بانک صادرات، ۱۰۰ میلیون تومان از سوی  اداره کل حمل و نقل جاده ای  و ۲۰۰ میلیون تومان از جانب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان همدان جمع آوری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha