۱۱۴ درصد اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی محقق شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهور در سال مالی ۱۴۰۰ تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که تحقق ۱۱۴ درصدی دارد.

 جواد قناعت دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستاوردهای نشست پیگیری اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی که امروز به ریاست معاون اجرایی رییس جمهور در تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز طبق برنامه زمان‌بندی شده از طرف معاونت اجرایی رییس جمهور جلسه‌ای در خصوص پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور در ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی خود به خراسان جنوبی سفر کرد، اضافه کرد: ۲۸۵ طرح با اعتبار عمرانی ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رهاورد این سفر برای مردم استان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۹ وزارتخانه و نهاد دولتی عهده‌دار تعهدات این سفر هستند، خاطرنشان کرد: چون مصوبات این سفر برای دولت سیزدهم بسیار مهم و کلیدی است که مردم اثرات آن را در زندگی خود ببینند به همین خاطر در سطح ملی معاونت اجرایی رییس جمهور پیگیر مصوبات سفر است و در خراسان جنوبی هم معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مسوولیت پیگیری مصوبات سفر را به صورت هفتگی پیگیری می‌کند.

قناعت ادامه داد: همچنین ستادی در استان برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور تشکیل شده که این ستاد به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان از تعهدات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی به صورت نقدی در هشت مرحله محقق و ابلاغ شده است گفت: در سومین سفر استانی مصوباتی در تمامی زمینه‌ها داشته‌ایم.

افزایش ۵۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات مصوبات سفر به خراسان جنوبی

قناعت عنوان کرد: موضوع راه‌های خراسان جنوبی یکی از موضوعاتی است که در مصوبات سفر رییس جمهور به دلیل برخی ضعف‌ها بیشتر به آن پرداخته شده و یک سوم مصوبات سفر رییس جمهور مربوط به راه‌های استان است.

وی گفت: پروژه‌های مصوبات سفر رییس جمهور در یک بازه زمانی یک تا سه ساله یعنی تا سال ۱۴۰۲ تعریف شده است، البته محدودی از مصوبات هم مربوط به سال ۱۴۰۳ می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز با محوریت معاون اجرایی رییس جمهور تک تک مصوبات با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و روند تخصیص اعتبارات و اجرای مصوبات مورد ارزیابی قرار گرفت.

قناعت از تحقق ۱۱۴ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:  جلسه امروز پیگیری مصوبات شهریور ماه بود و ما نمی‌توانستیم مصوبه جدیدی به آن اضافه کنیم اما با این شرایط و با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم چند مصوبه جدید را از معاونت اجرایی رییس جمهور درخواست کنیم که مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در جلسه امروز تعهد ۲۸۰ میلیارد تومان را در حوزه کشاورزی استان را معاون اجرایی رییس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی پذیرفتند، همچنین بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هم در سایر بخش‌ها اعتبارات عمرانی ما از محل مصوبات سفر اضافه شده که مجموع آن بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به از قلم افتادن برخی دستگاه‌ها از مصوبات سفر اظهار داشت: برای این دستگاه‌ها نیز در این جلسه، مصوباتی لحاظ شد.

به گزارش ایرنا نشست پیگیری اجرای مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان جنوبی امروز به ریاست سید صولت مرتضوی و با حضور معاونین وزرا، استاندار و مدیران اجرایی خراسان جنوبی در نهاد ریاست جمهوری برگزار و در آن درباره انتقال آب، ویژه دیدن مناطق محروم، تخصیص اعتبار در اجرای مصوبات، کمک به نقاط حادثه خیز استان، اختصاص اعتبارات برای تکمیل راه و دیگر موارد بررسی و گفت و گو شد.

رییس‌جمهور در سومین سفر استانی دولت سیزدهم ۱۹ شهریور ۱۴۰۰، با هدف بررسی و رفع مسایل به خراسان جنوبی سفر کرد. 

تامین آب، اقتصاد معدن و فعال سازی ظرفیت معدنی استان، بهره برداری حداکثری از معادن زغال سنگ با دو شرط تامین زیرساخت ها و حقوق کارگران، توسعه راه های استان و پرداخت مطالبات پیمانکاران، تسریع طرح ریلی و تامین اعتبار، فعال شدن همه بازارچه‌های مرزی استان، اقتصاد گردشگری و استفاده از ظرفیت کویر، فعال سازی طرح های نیمه فعال و نیمه تمام، توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله موضوعات موزد تاکید آیت الله رییسی در سفر به خراسان جنوبی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha