۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84723718
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: روز قدس فرصتی برای بیان جهاد تبیین است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: جهاد تبیین خط روشن و حقانیت انقلاب اسلامی است و به خنثی‌سازی تمامی توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی منجر می‌شود و باید این جهاد در روز قدس روشنگری و بیان شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز سه شنبه در نخستین نشست برگزاری روز قدس اظهار داشت: برگزاری این روز و نماز عید فطر از رویدادهای بزرگ عبادی و سیاسی است که در جهان اسلام نهادینه شده است و مسلمانان زیادی در این مراسم شرکت می کنند.

وی افزود: باید از فضای روز قدس برای ترویج فرهنگ مذهبی و جهاد تبیین استفاده کرد و ضرورت دارد تا تمامی مسئولان برای ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر در این مراسم حضور پیدا کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه روز قدس یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، بیان کرد:  حدود ۷۰ سال است که رژیم غاصب صهیونیستی به مردم این کشور ظلم می کند و و این سرزمین را از پیکره جهان اسلام جدا کرده است.

وی عنوان کرد: جهاد اسلام برای دفاع از مردم فلسطین امری مهم و ضروری است و مسلمانان اگر نسبت به این موضوع بی اهمیت باشند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

حجت الاسلام نوری خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره تاکید بر حضور گسترده مردم در روز قدس را داشتند و لازم است تا بستر برای حضور مردم در این روز فراهم شود و تمامی نهادها و دستگاه های اجرای با فضا سازی شرایط حضور مردم را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در مراسم روز قدس تکلیف است، گفت: ادارات باید در ترویج روز قدس برنامه ریزی کنند و حضور گسترده باید در روز قدس فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه باید با حضور گسترده مردم در روز قدس به شکست کشانده شود بنابراین همه آحاد مردم باید در این روز حضور پرشوری داشته باشند.

وی اظهار داشت: روز قدس نماد اتحاد و یکپارچگی است و مساله اصلی جهان اسلام است و با شرکت در این مراسم فرهنگ شهامت و دفاع از مظلوم در جهان ترویج می یابد و چهره رژیم کودک کش صهیونیستی در جهان برملا می شود.

روز قدس امسال بعد از ۲ سال بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا در هشت شهرستان خراسان شمالی برگزر می شود.

حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha