ایجاد ۳۰ درصد اشتغال کشور توسط صندوق کارآفرینی امید دنبال می‌شود

قم-ایرنا- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال ۱۰۰ هزار تسهیلات اشتغالزایی خرد در کشور پرداخت می‌شود که ۳۰ درصد تعهد دولت در ایجاد یک میلیون اشتغال درطول سال را پوشش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله رضایی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قم افزود: سهم استان قم از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سالجاری درمقایسه با سال گذشته ۶.۵ برابر بیشتر شده‌است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای قم با هدف اشتغالزایی در مناطق روستایی و محروم پرداخت شود؛ برای سه ماه نخست سالجاری نیز ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این استان اختصاص یافته‌است.

رضایی تاکید کرد: سال گذشته ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات در کشور پرداخت شد که حدود ۵۰ هزار مورد از آنها در خصوص طرح‌های اشتغال آفرینی بوده‌است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر ظرفیت‌های مغفول این صندوق در ایجاد اشتغال گفت: هنوز بسیاری از دستگاه‌های هدف در قم مانند کمیته امد اد هیچ طرحی را برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی معرفی نکردند.

وی اظهار داشت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان درخواست می شود حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه طرح های اشتغال زایی روستایی و مناطق محروم خود را به این صندوق معرفی کنند در غیراینصورت منابع شناور آن به استانهای دیگر منتقل خواهد شد.

رضایی یادآورشد: در مجموع عملکرد استان قم طی سال گذشته در جذب منابع تبصره ۱۸ در پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستایی و مناطق محروم رضایت بخش نبوده و بخشی از تسهیلات اختصاصی برگشت خورده‌است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در روز دوم سفر خود به قم با آیات علی رضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه و سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت و گو کرد.

وی روز گذشته نیز ضمن دیدار با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از طرح گردشگری، بوم گردی و تاریخی وفایی در روستای قاضی بالا در بخش خلجستان قم بازدید بعمل آورده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha