۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84726288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افت اندک شاخص بورس در آخرین روز فروردین ماه

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84726288
افت اندک شاخص بورس در آخرین روز فروردین ماه

تهران- ایرنا- شاخص کل بازار بورس تهران امروز (چهارشنبه، ۳۱ فروردین‌ماه) با ۸۱۸ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۵۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۰ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال و در بیش از ۸۸۳ هزار و ۷۱۴ نوبت معامله شد.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۹۵۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال و در ۶۱۹ هزار و ۲۴۸ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۸۶۱ واحد افزایش به ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۳۶ واحد رشد به ۲۴۹ ‌هزار و ۹۳۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۸۲ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، چهار هزار و ۶۲ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۶۶۲ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۰۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۳۶۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۶۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۴۲ واحد و نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۲۵ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۵۵۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۴۳۸ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۷۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۶۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۳۰۱ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نقت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۹۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۹۰۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۱ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۴ هزار و ۴۶۶ نوبت بود.

نمادهای شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، صنایع مادیران (مادیرا)، پخش البرز (پخش) و بیمه تجارت نو (بنو) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha