نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده تامین می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از انعقاد تفاهمنامه بین شهرداری تهران و وزارت نیرو در راستای تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در این باره اظهار کرد: شهرداری تهران و وزارت نیرو بر اساس تفاهمنامه‌ای که پیش‌نویس آن تهیه شده و بزودی به امضای  شهردار تهران و وزیر نیرو خواهد رسید، توافق کردند که بخش عمده‌ای از نیازهای آبی فضای سبز شهر تهران به میزان ۱۸۵ میلیون متر مکعب از طریق پساب تصفیه شده تامین و در ازای آن به تدریج استفاده از چاه‌های آب موجود در بوستان‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: در همین راستا تا کنون هفت میلیون متر مکعب پساب به شهرداری تحویل شده و در آینده نزدیک نیز هفت میلیون متر مکعب دیگر به چرخه آبیاری فضای سبز افزوده خواهد شد.

مختاری ضمن قدردانی از تعامل و همکاری سازنده وزارت نیرو با شهرداری تهران، ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل این تفاهمنامه، برداشت از منابع آب زیر زمینی به نحو چشمگیری کاهش یافته و گام مهمی در حفظ و استفاده بهینه از ذخایر ملی برداشته شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰۰ بوستان در مناطق ۲۲ گانه تهران وجود دارد.

بوستان های جنگلی چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی، ارم، ولایت، جوانمردان، نهج البلاغه، ملت، آب و آتش و پردیسان از مهمترین بوستان های پایتخت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha