۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84727046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی خانوارهای خراسان شمالی در شرایط فقر مطلق آغاز شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: شناسایی خانوارهای در شرایط فقر مطلق در استان آغاز شده است که در این زمینه کمک و مشارکت تمامی دستگاه‌های حمایتی و سایر سازمان ها نیاز است.

مجید الهی اد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای از بین بردن فقر مطلق در این دولت برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا خواهد شد که علاوه بر رفع مشکلات معیشتی ایجاد اشتغال، رفع مشکلات درمانی و سایر موارد را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: افرادی که از لحاظ تامین حداقل خوراک، پوشاک و سرپناه دچار مشکل باشند به نوعی با فقر مطلق مواجه هستند و همچنین این افراد زیر پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیز نباشند که توسط مراکز نیکوکاری، مساجد، موسسه های خیریه، گروه های جهادی و نهادهای حمایتی شناسایی و در سامانه ای ثبت نام خواهند شد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: افراد شناسایی شده توسط اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های مرتبط مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با داشتن شرایط به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد و حتی افرادی که شناسنامه و کد ملی نیز ندارند نیز در این سامانه به طوری به صورت موقت ثبت خواهند شد.

الهی راد افزود: افراد معتاد، بیماران اعصاب و روانی که رها شده اند نیز شناسایی و به سازمان بهزیستی به منظور ساماندهی معرفی خواهند شد که باید برای این مرحله مراکز نگهداری ایجاد شوند و یا توسط شهرداری، بهزیستی در گرمخانه ها پذیرش شوند و سرانه حمایت را نیز دریافت خواهند کرد.

وی  اظهار داشت: سایر افرادی که فقر مطلق نیز دارند به دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی معرفی خواهند شد که سه ماه مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در مرحله دوم فرایند توانمند سازی را خواهیم داشت که در این زمینه مشارکت تمامی دستگاه ها را خواستار هستیم چرا که تنها از عهده سازمان های حمایتی بر نمی آید.

الهی راد افزود: مسایل و مشکلات درمانی نیز مورد کمک و حمایت قرار می گیرد و همچنین برنامه های آموزشی در زمینه های مختلف نیز برگزار می شود.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha