۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84739661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ریشه کنی فقر مطلق در رازوجرگلان خراسان شمالی اجرا می شود

بجنورد- ایرنا- فرماندار رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود، طرح ریشه کنی فقر مطلق برای ۲۰ درصد جمعیت ۶۲ هزار نفری این شهرستان مرزی خراسان شمالی اجرا می شود.

مصطفی حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستور رییس جمهور مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق در کشور برنامه ریزی و دستورالعمل‌های این طرح ابلاغ شده است و این طرح شامل افرادی است که تحت حمایت هیچ نهاد یا سازمانی حمایتی نیستند.

وی افزود: هم اینک حدود ۳۵ درصد این شهرستان مرزی زیرپوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی هستند، اما ۲۰ درصد جزو نیازمندان محسوب می‌شود و تحت هیچ نهاد حمایتی نیستند که باید در این طرح مقابله با فقر مطلق قرار بگیرند.

حسن زاده با بیان اینکه شاخص فقر مطلق نداشتن سرپناه، خوراک و پوشاک مناسب است، گفت: در اجرای این برنامه و شناسایی افراد، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پایگاه های نیکوکاری، دهیارها، شوراها و خانه های بهداشت نیز همکاری می کنند.

وی افزود: بعد از شناسایی و پایش این افراد، اقدامات دستگاه های مختلف برای کمک به آن ها از جمله پرداخت مقرری و توانمندسازی آن ها آغاز می شود.

 شهرستان مرزی رازوجرگلان در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

حدود ۳۵ درصد جمعیت این شهرستان ۶۲ هزار نفری زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استان های کشور قرار دارد و این استان رتبه دوم فقر در بین استانهای کشور را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha