۸ میلیارد ریال اعتبار برای اتصال روستاهای آذربایجان‌غربی به اینترنت پهن‌باند نیاز است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: برای پوشش ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است که تامین آن مستلزم مساعدت و همت مقامات استانی است.

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌پنجشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک‌ هزار و ۷۵۷ روستای این استان به اینترنت پهن‌باند متصل شدند که این آمار ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۵۰۰ روستای آذربایجان غربی یا دارای پوشش اینترنتی نیستند و یا دارای پوشش ضعیفی هستند که مورد قبول ما نیست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۲ هزارو ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان موجود است.

جلیلی نژاد اظهار کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰ درصد روستاهای استان است.

وی تاکید کرد: با توجه به لزوم دسترسی روستائیان به اینترنت پهن باند برای دریافت خدمات آموزش فرزندان و سایر موارد مهم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ درصد روستاها را تحت پوشش دیتا پهن باند قرار دهد.

به گزارش ایرنا، سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha