۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴:۳۴
کد خبر: 84728577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان پیشوا در شب شهادت حضرت علی (ع) عزادار شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴:۳۴
کد خبر: 84728577
شهرستان پیشوا در شب شهادت حضرت علی (ع) عزادار شد

پیشوا- ایرنا- مردم ولایتمدار شهرستان پیشوا در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و دومین شب از لیالی قدر به سوگ نشستند و تا به سحر با بر سر گرفتن قرآن ندای " بِکَ یا الله" سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دومین شب قدر، هزاران نفر از زائران و مجاوران حضرت جعفربن‌ موسی‌ الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، در حالی که لباس سیاه عزای نخستین امام شعیان جهان حضرت علی (ع) را بر تن داشتند، دعای جوشن کبیر قرائت کرده و با تزرع به خداوند متعال، پروردگار خویش را با اسماء حسنی صدا کرده و با ذکر " الغَوث الغَوث خَلصّنا مِنَ النّار یا رَب" سلامتی همگان را خواستار شدند.

ازدحام جمعیت در صحن مطهر این امامزاده جلیل‌القدر به حدی بود که خیابان‌های اطراف حرم نیز مملو از افرادی بود خود را از راه‌های دور و نزدیک و شهرهای اطراف خود به این مکان مقدس رسانده بودند تا پس از دو سال دوری از برگزاری مراسم پرفیض شب‌های قدر، قرآن بر سر گرفته . از خداوند متعال خواستند تا قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

برخی از خیرّین نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در اطراف حرم، از عزاداران حضرت علی(ع) با چای پذیرایی کردند.

جمعی از برادران افغانستانی مقیم در شهرستان پیشوا نیز با برپایی ایستگاه صلواتی، کفش‌های زائران را واکس زده و با این روش، خود را در این  اجتماع عظیم سهیم کردند.

کمیته امداد حضرت امام (ره) نیز با برپایی ایستگاه‌های اکرام، نسبت به جذب خیرّین برای سرپرستی ایتام و فرزندان خانواده‌های کم‌توان اقدام کردند.

ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت نیز در این مراسم معنوی، به ذکر مصیب اهل بیت و حضرت علی(ع) پرداخته و همنوا با امام زمان(عج) در غم شهادت مولای متقیان به نوحه سرایی پرداختند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha