۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۱۸
کد خبر: 85080566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ندای الغوث الغوث از پیشوا به آسمان رسید+ فیلم

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۱۸
کد خبر: 85080566
ندای الغوث الغوث از پیشوا به آسمان رسید+ فیلم

پیشوا - ایرنا - همزمان با شب شهادت نخستین اختر آسمان امامت و ولایت، حضرت علی (ع) و دومین شب از لیالی قدر، مردم شهرستان مقدس پیشوا، مدفن امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، دست به آسمان برده و ندای "اَلغَوث اَلغَوث خَلِصنا مِنَ النّارِ یارَب" سر دادند.

به گزارش ایرنا، همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، شب شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) که بنا بر روایات، دومین شب از لیالی قدر است، هزاران نفر از مردم خداجو و روزه دار با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان حضور یافته و شب زنده داری کردند.

هزاران نفر از زائران و مجاوران این امامزاده جلیل‌القدر، پس از افطار در این مکان مقدس حضور یافته و تا بامداد چهارشنبه به دعا، نیایش، قرائت قران و زمزمه با معبود خود پرداخته و در شب قدر، از خداوند متعال بهترین تقدیر را برای مردم ایران خواستار شدند. در این مراسم معنوی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصیبت خاندان نبوت پرداخته و در رثای مولای متقیان حضرت علی(ع) نوحه سرودند و عاشقان آن حضرت به یاد مصائب اهل بیت به سر و سینه زدند و مرثیه سرایی کردند.

شب‌زنده داران، سپس دعای جوشن کبیر را قرائت کرده و با به زبان آوردن هزار صفت از صفات خداوند متعال، ندای "اَلغَوث اَلغَوث خَلِصنا مِنَ النّارِ یارَب" سر داده و از حضرت احدیت خواستند تا قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

عزاداران حضرت علی(ع) سپس قرآن به سر گرفته و با واسطه قراردادن ۱۴ معصوم، ندای " بِکَ یا الله" سرداده و دست تزرع به سمت خداوند بلند کرده و ملتماسانه از ایزد منان خواستار بهترین تقدیر در سال پیش رو تا ماه رمضان دیگر شدند.

حضور جوانان و نوجوانان با ایمان در کنار مسن‌ترها صحنه‌های بی نظیری از عشق به خاندان عصمت و طهارت و خداوند متعال را به وجود آورده بود و با وجود پاکی کودکان، آنان نیز همچون پدران و مادران خود دست به آسمان برده و خواسته‌های خود را با چشمان اشکبار از خالق یکتا خواستار شدند.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha