استان‌های خراسان با کمبود برق مواجه هستند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل برق منطقه ای خراسان گفت: استانهای خراسان شمالی، رضوی و جنوبی تا پایان تابستان با هزار و ۳۰۰ مگاوات کمبود برق روبرو خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین محمودی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه تامین زیرساخت های برق شهرک صنعتی شیروان در بجنورد اظهار داشت: نیاز مصرف همزمان استان های خراسان در لحظه پیک بار چهار هزار ۸۱۲ مگاوات و در حالت عادی این رقم سه هزار و ۱۶۰ مگاوات است.

وی افزود: از هم اکنون باید مدیریت مصرف برق آغاز شود تا با توجه به خشکسالی ها نیروگاه های برق آبی ما بتوانند برای تامین برق بخشی از برق در تابستان ذخیره داشته باشند.

محمودی گفت: بار قابل تامین در تابستان در حالت عادی سه هزار و ۵۱۷ مگاوات و در حالت هشدار سه هزار و  ۳۸۶ مگاوات است که باید تلاش کنیم منابع و مصارف اختلاف زیادی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی طی سال گذشته در مقایسه با استان‌های خراسان رضوی و جنوبی پایین ترین سهم خاموشی‌ها را با پنج درصد داشت و یک دقیقه هم خاموشی به صنایع استان خراسان شمالی اعمال نشد و مدیریت مصرف اتفاق افتاد.

وی افزود: سیاستی در دولت  است که صنایع به کمک شرکت برق بیایند و ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه نصب کنند که با این اقدام می توانیم امیدوار باشیم مشکلات بخش صنعت برق رفع شود.

وی گفت: از خرداد تا تابستان امسال نیز صنایع در مدیریت بار به کمک شرکت برق خواهند آمد و مصرف خود در ساعات پیک بار با توجه به برنامه ای که در تفاهم نامه های خود دارند کاهش خواهند داد و در قبال این کاهش مصرف مشوق هایی نیز خواهند داشت.

به گزارش ایرنا بر اساس پیش بینی های وزارت نیرو  تا پایان تابستان امسال حدود ۱۴ هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور خواهیم داشت که بخشی از این کمبود از طریق کاهش مصرف برق صنایع و خاموشی چاه های کشاورزی و پمپاژها و کاهش مصرف ۵۰درصدی برق ادارات در پیک بار تامین خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha