۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۱۳
کد خبر: 84730319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامگاه شهدای گمنام پردیس، مامن همراهان قافله رمضان در شبهای قدر

پردیس - ایرنا - در سومین شب از لیالی قدر آوای محزون خلصنا من النار از گوشه و کنار نورالشهدای پردیس به گوش می رسد پیرو جوان، زن ومرد، کودک و جوان همه و همه قرآن بر سر گذاشتند و دعای جوشن کبیر را جوار مزار سه شهید گمنام آرمیده در نورالشهدای پردیس زمزمه می کنند.

به گزارش ایرنا، آنها آمدند تا با توسل به شهدا در شب مقدر قدر با شفاعت  شهدای معزز از درگاه خداوند طلب بخشش و مغفرت کنند، شهدایی که نزد پروردگارشان روزی می خورند و ناظربر دلها و رفتار و حرکات ما هستند.

شهدایی که جان خود را خالصانه در طبق اخلاص گذاشتند و امنیت و آرامش امروز را به ما بخشیدند ، اخلاص را به بهترین شکل در مقابل چشمان ما به تصویر کشیدند، باشد که با پیروی از منش آنها، لایق فداکاری و اخلاص تک تک آن فرشتگان آسمانی شده باشیم.

بک یا الله ، بک یا الله، بک یا الله، اشک توبه و انابه ،غم و غصه، درخواست و انتظار، شفا و درمان برای بیمار بر چهره خداجویان حاضر در نور الشهدا جاری است.

حیاط سنگفرش محوطه نورالشهدا پر از زیر اندازهایی در اندازه خانواده های داغدار شهادت مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) است ، برخی قرآن بر سر شمعی در محفل خانوداه داغدار خود روشن کردند ، مادران چادر بر روی کشیدند و با هق هق گریه شانه های شان می لرزد و دست دعا به درگاه احدیت یکتا بلند کردند با گریه های خود دل را صیقل می دهند.

نزدیک نیمه های شب زمزمه های آوردند، شهدا را آوردند  از بین جمعیت به گوش می رسد که در پی آن جمعیت موج می خورد و برگرد تابوت ۲ شهید وطن مزین به پرچم ایران اسلامی همچون نگینی جمع می شود، تابوت شهدا بر روی دست ها که به بر دلها سوار و به سمت ضریح شهدای گمنام می آید.

تابوت شهدا بر روی موج جمعیتی که هر یک دست خود را به سختی برای تبرک به تابوت می رساند در حرکت است و طوافی بر دلهای حاضران و شهدای گمنام خفته در خاک دارد.

در شب قدر امسال هم بنا بر سنت هر سال ۲ شهید گمنام در شبهای قدر میزبان احیا کنندگان  هستند و انور الشهدای پردیس امسال به عطر وجود  ۲شهید ۲۵ ساله و ۱۹ ساله  عطر آگین شده است.

سعید آباد جاجرود در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان میزبان شهدای گرانقدر بود و پس از آن پیکر آسمانی شهدا به نقاط مختلف شهرستان برده شد تاعطر وجود مطهرشان ،جان نواز و شامه نواز  مردم شهید دوست شهرستان پردیس در هر کو ی و برزن بشود.

توفیق میزبانی ۲ شهید گمنام در لیالی قدر را داریم

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان پردیس در شامگاه یکشنه همزمان با شب بیست وسوم ماه مبارک رمضان به خبرنگار ایرنا گفت: امسال در شبهای قدر ،مساجد و هیاتهای ما توفیق  این را داشتند که میزبان ۲ شهید گمنام وخوشنام باشند.

ابراهیم گرمابدری گفت: مراسم استقبال و تشییع پیکر پاک ومطهر دو شهید گمنام از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان هم زمان با برگزاری  مراسم پر فیض شب های قدر در مساجد و هیاتها آغاز شد.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته ،پیکر مطهر شهدا بنا به درخواست مساجد، هیاتها و ادارت شهدای معزز به عنوان مهمان وارد شدند تا به برکت وجود آنها محافل معنوی شهرستان عطر آگین شود. 

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان پردیس با اشاره به محل شهادت، شهدای میهمان در شب قدر ، توضیح داد: یکی از شهدا که ۲۵ سال داشت در عملیات کربلای ۵  شلمچه به شهادت رسید وشهید دیگر که ۱۹ سال داشت در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده است.

به گزارش ایرنا از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان شهدای گمنام معزز در امامزاده سلطان مطهر (ع)، مسجد الغدیر مصلی نماز جمعه، فرمانداری، شهرداری پردیس، مقبره الشهدای شهر بومهن ، مدرسه دکتر نویدی سعید آباد جاجرود، روستای واصفجان و نورالشهدای پردیس میهمان بودند و در جوار آنها مراسم معنوی برگزار شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha