۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84730558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس: امنیت کشور به حوزه غذایی گره خورده است

بجنورد-ایرنا- رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی موضوع امنیت غذایی را از مباحث مهم حوزه کشاورزی دانست و گفت: با توجه به اینکه این حوزه به امنیت ملی گره خورده است لذا باید دنبال نقشه راه و برنامه ریزی های مدون باشیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدجواد عسگری روز دوشنبه در دیدار با استاندار این استان اظهار داشت: با حضور نخبگان و تشکل های تاثیرگذار بخش کشاورزی تمامی مشکلات این حوزه احصا شده که نتیجه این جلسه ها ، کلید خوردن طرح امنیت غذایی است که بزودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی نیز قابلیت های ویژه ای در حوزه کشاورزی دارد گفت: باید از ظرفیت بخش کشاورزی به عنوان یک مزیت نسبی به طور ویژه استفاده کرد و تحقق این مهم مستلزم داشتن اراده قوی و عزمی جدی و راسخ است.

استاندار خراسان شمالی خواستار تخصیص اعتبارات ویژه این کمیسیون به حوزه سامانه‌های نوین آبیاری به این استان شد.

محمد رضا حسین نژاد اظهار داشت: یکی از نیازهای ضروری خراسان شمالی به عنوان استانی با مزیت های بالقوه کشاورزی، بهره مندی از سامانه های نوین آبیاری و تقویت طرح های آبخیزداری است که امیدواریم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی بابیان اینکه وضعیت حوزه آب شرب و کشاورزی خراسان شمالی با خشکسالی‌های پی در پی تحت تاثیر قرار گرفته است گفت: می توان برای تحول در بخش کشاورزی از آب های مرزی و آزاد سازی آن برای این حوزه بهره گرفت اما به دلیل اختصاص اعتبارات ویژه و زمانبر بودن پروژه در حال حاضر نیازمند تقویت سایر طرح ها هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha