۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84730457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوولان وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان محیط زیست وارد اسفراین شدند

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ مسوول حوزه مرتبط وزارت جهاد کشاورزی و نیرو امروز _دوشنبه- با هدف بازدید و بررسی مشکلات مرتبط با این ۲ وزارتخانه به این شهرستان خراسان شمالی سفر کردند.

امان الله حسین پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سفر مسوولان وزراتخانه جهاد کشاورزی، نیرو و  سازمان محیط زیست به اسفراین یک روزه است و از مهم ترین طرح های حوزه مرتبط با بخش کشاورزی، عشایری، دامپزشکی، محیط زیست و آب و خاک در حال اجرای این شهرستان بازدید خواهند کرد.

وی افزود: بازدید از گلخانه ۵۰ هکتاری و خط انتقال آب از سد برای این مجموعه تولیدی، بررسی وضعیت قنوات و سایر منابع‌ آبی و همچنین طرح های آبیاری نوین در باغ ها به روش های جدید، بازدید از سردخانه پنج هزار تنی، بازدید از مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک و ساریگل و بازدید از طرح های آبخیزداری در عرصه های منابع طبیعی از جمله برنامه های این مسوولان در روز جاری است.

حسین پور در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات روستاییان و خانوارهای عشایری ساکن در ییلاقات این استان نیز اشاره ای کرد و گفت: مسوولان از نزدیک برای رفع مشکلات در این مناطق حضور خواهند یافت تا برای رفع آن برنامه جدی داشته باشند، مشکلات حوزه دامپزشکی نیز مورد بازدید قرار می گیرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به مشکلات اهالی روستای دنج در اسفراین نیز اشاره ای کرد و افزود: با آبگیری سد بیدواز مشکلاتی برای اهالی این روستا ایجاد شده بود که امروز این مسایل و مشکلات مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: مسوولات مرتبط از اراضی کشاورزی در پایاب سد بیدواز نیز بازدید خواهند کرد.

حسین پور گفت: رییس کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر نیرو و رییس حوزه فلات مرکزی و شرق کشور و رییس سازمان عشایر از جمله این مسوولان هستند.

وی افزود: همچنین رییس سازمان دامپزشکی کشور، معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع ، قائم مقام بانک کشاورزی، معاون سازمان محیط زیست کشور و دبیر کمیسیون کشاورزی به این شهرستان سفر می کنند.

حسین پور گفت: استاندار خراسان شمالی هم به همراه شمار دیگری از مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی استان از دیگر میهمانان امروز در اسفراین است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه جمع بندی حوزه مرتبط با وزارت کشاورزی نیز فردا بعد از ظهر در فرمانداری شهرستان اسفراین برگزار خواهد شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری در ۶۵ کیلومتری جنوب بجنورد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha