۴۰۰ میلیارد ریال برای فرآوری گیاهان دارویی سبزوار اختصاص یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: دولت ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه کشت گیاهان دارویی و فرآوری این محصولات در این شهرستان اختصاص داده است.

علی اصغر امانیان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سبزوار یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی در شرق کشور است که توجه به توسعه صنایع فرآوری این محصولات، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، در شکوفایی اقتصاد شهرستان و افزایش اشتغال موثر است.

وی اظهار داشت: با هدف صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، هفت هزار هکتار عرصه مستعد برای کشت گیاهان دارویی در این شهرستان شناسایی شده و اکنون گیاهان دارویی شامل زیره سبز، زعفران، گل محمدی، فلفل قرمز، نعنا، زرشک و چای ترش در سطح منطقه کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پارسال در راستای حمایت از تولید کنندگان ۴۸ تن گیاه دارویی شامل نعنا فلفلی، گل محمدی، خارخاسک و خاکشیر به نرخ توافقی از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.

شهرستان سبزوار دارای ۵۴ هزار هکتار کشتزار و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار در این عرصه فعالیت می‌کنند.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است. سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان سبزوار تولید می شود.

مرکز این شهرستان در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha