۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84731095
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محموله جدید روغن به خراسان جنوبی حمل می‌شود

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 84731095
محموله جدید روغن به خراسان جنوبی حمل می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از نگرانی‌ها برای تامین روغن خوراکی در استان نبود ناوگان بود که با مساعدت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌زودی ۷۰ تن روغن به استان حمل و در بازار عرضه می‌شود.

مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۵ تن انواع روغن خوراکی در این استان توزیع شده و علاوه بر این سایر فروشگاه‌ها و دستگاه‌ها مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم نسبت به توزیع اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین ۳۷۴ تن گوشت مرغ منجمد و ۷۰ تن گوشت گوساله تنظیم‌ بازار در قالب طرح ضیافت تامین شده و در حال توزیع است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: فروردین ماه در مرحله اول ۴۰۰ تن شکر برای صنف و صنعت در طرح ضیافت و در ۲ مرحله ۸۵۰ تن شکر مصرف خانوار برای استان جذب شده و در حال توزیع است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین سه هزار و ۴۵ تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید شده که هزار و ۳۹۳ تن داخل استان مصرف و هزار و ۶۵۲ تن به خارج استان ارسال شده است.

جعفری افزود: مجموعه واحدهای صنفی و صنعتی استان برای سهمیه شکر درخواست دارند این سهمیه از یکدیگر جداگانه تعیین و توزیع شود که در این زمینه تعداد واحدهای صنعتی و میزان شکر مورد نیاز آنها استعلام شده و شکر اختصاص خواهد یافت.

وی یادآور شد: با توجه به توزیع ۲۷ تن گوشت گوسفندی منجمد و درخواست‌های مردمی برای جذب مجدد گوشت گوسفند، موضوع در حال پیگیری است و سهمیه‌ای برای استان اختصاص خواهد یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سهمیه روغن خوراکی استان ۶۷۴ تن است که در بخشی با کمبود ناوگان حمل و نقل مواجه بودیم و مقرر شد اداره کل راهداری در این زمینه همکاری کند.

وی افزود: درخصوص میوه تنظیم بازار نوروز و مازاد بر نیاز مقرر شد استعلام‌بها در استان اخذ و به مرکز برای جذب ارسال شود.

جعفری بیان کرد: از آذر ۱۴۰۰ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۷ مورد بازرسی در استان انجام شد و ۲ هزار و ۳۶۱ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ دریافت که به ۲ هزار و ۱۱۰ مورد پاسخ داده شده است.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها منجر به اخذ تعهد برای هزار و ۳۰۰ واحد صنفی و غیرصنفی شد اظهار داشت: ارزش پرونده‌های تخلف ارجاع شده به تعزیرات حکومتی استان ۱۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون و ۶۷۱ هزار ریال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در بازرسی‌های انجام شده، میزان اختفا و عرضه خارج از شبکه کالا نیز ۴۲ میلیارد و ۸۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال گزارش شده است.

وی افزود: بازرسی‌ها در این مدت از میادین میوه و تره‌بار، روزبازارها، نانوایی‌ها، توزیع‌کنندگان سموم کشاورزی، نهاده‌های دام و طیور، کالاهای اساسی محصولات کشاورزی، انبارها و کشتارگاه‌ها، سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی و کارخانجات تولیدی خوراک دام و کارخانجات تولید آرد استان انجام شده است.

دومین نشست کارگروه تنظیم بازار استان در سال جاری به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با دستور کار ارایه گزارش سازمان جهاد کشاورزی درخصوص توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازار، وضعیت قیمتی کالاهای اساسی، گزارش وضعیت میوه تنظیم بازار و بررسی مصوبات جلسه گذشته برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha