اتلاف منابع آبی در پایاب سدهای آذربایجان غربی قابل قبول نیست

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اتلاف منابع آبی در پایاب سدهای استان قابل قبول نیست و نهادهای مسوول باید در این خصوص، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، یاسر رهبردین روز دوشنبه در جلسه کارگروه ماده ۱۱ آذربایجان غربی افزود: تخصیص آب در پایاب سدها به حوزه کشاورزی، منوط به اخذ مجوزهای قانونی است و قانون باید در این خصوص رعایت شود.

وی اضافه کرد: در کنار اختصاص آب در پایاب سدها، باید استفاده بهینه از این آب در دستور کار جدی مسوولان دستگاه های مربوطه باشد تا اتلافی روی ندهد.

وی تاکید کرد: وضعیت بارش در آذربایجان غربی بهتر از سال گذشته نیست و باید برای افزایش بهره وری در همه حوزه های استفاده کننده از آب، تلاش شود.

معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تامین آب شرب مردم در شهرها و روستاها، در اولویت مدیریت منابع آبی استان است.

رهبردین با اشاره به مزایای اقتصادی پرورش آبزیان در حوضه سدهای آذربایجان غربی، اظهار کرد: در کنار حفاظت از منابع آبی در برنامه ریزی و اجرای پروژه های عمرانی، ضرورت توسعه استان نیز باید مورد توجه دستگاههای متولی باشد.

وی با تاکید بر رعایت مباحث زیست محیطی در صدور مجوز برای برداشت از منابع آبی استان، گفت: تشکیل پرونده و صدور مجوز برای اراضی که از آب خروجی سدها استفاده می کنند، در راستای صیانت از محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص آب به بخش کشاورزی، براساس الگوی کشت مصوب سازمان جهادکشاورزی خواهد بود، افزود: صیانت از منابع آبی و محیط زیست استان، در کنار حمایت و تامین مطالبات قانونی کشاورزان باید در مدیریت منابع آبی آذربایجان غربی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، کمیسیون ماده ۱۱ در راستای بررسی وضعیت منابع و مصارف آبی و برنامه ریزی در این راستا برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha