رئیس کل دادگستری کرمانشاه: دستگاه قضا با تمام توان بدنبال حل مشکلات مردم است

کرمانشاه - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضا با همه توان برای حل مشکلات مردم و احقاق حقوق آنان تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز توسلی زاده روز دوشنبه در حاشیه دیدار هفتگی خود با مردم اظهار داشت: استمرار دیدارهای بدون واسطه با مردم جزو برنامه های اصلی مسئولان قضایی استان است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی ضمن تأکید بر مدیریت اختلافات توسط خود مردم یادآور شد: مردم می توانند بسیاری از مسائل و مشکلات را به نحوی مدیریت کنند که نیاز به حضور در دادگستری نباشد.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: معتقدیم که بسیاری از اختلافات قابل حل و فصل و مصالحه است و در این صورت، هم خود خانواده‌ها کمتر متحمل آسیب می‌شوند و هم کار دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

رئیس دستگاه قضایی استان ادامه داد: خود مردم باید تلاش کنند تا حد امکان از مراجعه به محاکم قضایی خودداری و مشکلات را حل و فصل کنند چرا که تنها با صدور رأی مشکلات حل نخواهد شد.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مردم از نظر آگاهی حقوقی ضعیف هستند و توصیه می شود حتما در قراردادهای حقوقی خود از مشاوره های خبره استفاده کنند.

توسلی زاده یادآوری کرد: در دیدارهای امروز به درخواست های مراجعین شامل مشکلات حقوقی و قضایی از قبیل مطالبه و اجرای مهریه، نفقه و هزینه‌های زندگی زوجه، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، مرخصی زندانی، تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی، رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

در این دیدار ۱۷۳ نفر از شهروندان مشکلات خود را با رییس کل دادگستری کرمانشاه درمیان گذاشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha