همسران جانبازان متوفی شهرستان پاکدشت تجلیل شدند

پاکدشت- ایرنا- همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از همسران جانبازان متوفی و شهدای زنده شهرستان پاکدشت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که شامگاه دوشنبه با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در کانون فرهنگی شهدای پاکدشت برگزار شد، از ۱۳۰ همسر جانبازان متوفی پاکدشت تقدیر به عمل آمد.
سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت در این مراسم گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، خانواده معظم شهدا چشم و چراغ ملت هستند و همه موظفند تا قدردان تلاش و ایثار آنان بوده و در مسیر زنده نگاه داشتن آرمان شهدا که همان خدمت به مردم است گام بردارند.
محسن اردستانی افزود: جوانمردی، ایستادگی و مقاومت جانبازان سرافراز ایران اسلامی به عنوان شهدای زنده ، برای ایران و مردم آسایش و آرامش و امنیت ایجاد کرده و در این مسیر همسران جانبازان که صبورانه دردهای ناشی از دوران هشت سال دفاع مقدس آنان را به جان خریدند، در مجاهدت‌های آنان شریک و سهیم هستند.

همسران جانبازان متوفی شهرستان پاکدشت تجلیل شدند

وی اظهار داشت: جانبازان سرافراز ایران  اسلامی، حق بزرگی بر گردن جامعه دارند، آنان شهدای زنده‌ای هستند که درد جراحات وارد شده در جنگ را به جان خریدند تا زمینه ارتقاء بصیرت جامعه را فراهم کنند و اجازه ندهند تا پرچم همرزمان شهیدشان، بر زمین بیفتد.
اردستانی تأکید کرد: کارگزاران نظام همانطور که خدمتگذاران صدیق جامعه هستند، باید بیش از همه به فکر رفع مشکلات خانواده معظم جانبازان و ایثارگران باشند چرا که این افراد هیچ گاه در مواجهه با مسئولان نیز برای خود هیچ نمی‌خواهند و به خاطر معامله‌ای که با خدا کرده‌اند، مسائل و مشکلات پیش روی زندگی خود را مطرح نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: مجموعه اجرایی شهرستان پاکدشت با تمام وجود در خدمت خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان بوده و موظفند تا نهایت همکاری را با خانواده بزرگ ایثارگران داشته باشند.
سرپرست فرمانداری پاکدشت با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: روز قدس به فرموده امام راحل روز اسلام و مستضعفین است و قطعا مردم ایران اسلامی بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی این روز، عزت و اقتدار جهان اسلام را در مواجهه با زیاده‌خواهی استکبار به نمایش می‌گذارند.
 

مدیون جانبازان هستیم

فرهاد بشیری شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از همسران جانبازان متوفی پاکدشت که در کانون فرهنگی شهدای پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: مراقبت از جانبازان، به صبری زینب‌گونه و مداومت و تلاش شبانه روزی نیاز دارد، کاری که امروز همسران محترم جانبازان سرافرازانه آن را انجام دادند، مجاهدت در راه خداست و قطعا در ایثار جانبازان، آنان نیز سهیم هستند.
وی افزود: کسانی که دوران هشت سال دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده‌اند باید به خوبی بدانند که آرامش و امنیت امروز مرهون ایثار و تلاش کسانی است که از همه هستی و سلامتی خود برای دفاع از اعتقادات و ارزش‌های اسلامی و حراست از هویت و امنیت کشور گذشتند، سخت‌ترین مشکلات را پشت سر گذاشتند ولی اجازه ندادند تا ذره‌ای ازخاک کشور به دست دشمن افتد.

همسران جانبازان متوفی شهرستان پاکدشت تجلیل شدند


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که در این مسیر، سال‌ها از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس مراقبت کرده و همپای آنان درد و رنج دوران جنگ را تحمل کردند، در اصل جهادگران راه خدا هستند.
بشیری تأکید کرد: باید مراقب بود که با پایان یافتن جنگ، توپخانه دشمنان قسم خورده نظام هیچ گاه خاموش نشده و آنان هر لحظه تلاش دارند تا در مسیر پیشرفت کشور سنگ‌اندازی کنند، استکبار جهانی از نخستین روزهای پیروی انقلاب دشمنی خود را علیه مردم با غائله‌های مختلف به نمایش گذاشت تا شاید به خیال باطل خود بتواند به شکوه و عظمت مردم ایران چنگ بیاندازد غافل از این که مردم ایران در فرهنگ عاشورا و قیام خونین امام حسین(ع) تربیت یافته‌اند و شاگردی در این مکتب، هیچ گاه شکست و خم کردن سر مقابل دشمن را ندارد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی، امانت و نعمتی الهی در دست مردم ایران است که باید با ایستادگی و مقاومت، از آن حراست کرد و با ایثار و از خودگذشتگی، پوزه دشمنان نظام را به خاک کشید.
وی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس اظهار داشت: امام راحل با نگاه عمیق به مسائل روز جامعه، به خوبی غده سرطانی رژیم صهیونیستی را به عنوان  درد جهان اسلام شناخت و با نامگذاری روز جهانی قدس، اجازه نداد تا رویای از نیل تا فرات رژیم اشغالگر قدس محقق شود.
بشیری تأکید کرد: روز جهانی قدس، به تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان تعلق دارد و مردم مسلمان و روزه دار ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بار دیگر فریاد مرگ بر اسرائیل را سرداده و موجب یأس و ناامیدی جبهه استکبار و تقویت جبهه مقاومت می‌شوند.

همسران جانبازان خود جانبازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم گفت: همسران جانبازان در راه پرستاری از شهدای زنده، خود جانبازانی هستند که اگر امکان قانونی وجود داشت، برای آنان نیز باید درجه جانبازی لحاظ می‌شد.

عبدالله مرتضوی اظهار داشت: اجر و پاداش برخی از خوبی‌ها و اعمال صالح را خداوند به صورت کلی ذکر کرده و پاسخ روشن و معینی برای آنان تعیین نشده که نمونه بارز آن شهیدی است که خداوند می‌فرماید اجر آن بر عهده من است.

نماینده مجلس: همسران جانبازان مجاهدان راه خدا هستند


وی افزود: خداوند همچنین در مورد کسانی که در مسیر مجاهدت در راه خدا، به مرگ غیر از شهادت از دنیا می‌روند نیز می‌فرمایند کسی که ازمنزل خود در راه خدا مهاجرت می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد، اجر و پاداش شهادت نصیب او خواهد شد که یقینا جانبازان نیز از چنین پاداشی که فقط خداوند از آن آگاه است، برخوردار می‌شوند.
مرتضوی تصریح کرد: قطعا در مسیری که جانبازان سرافراز ایران اسلامی در آن گام نهاده‌اند، همسران جانبازان متوفی و حی، نقش به سزایی ایفا می‌کنند و در اجر و پاداشت آنان سهیم و شریک هستند.
وی افزود: از نگاه دین مبین اسلام، هیچ عملی چه خوب و یا بد، بدون انعکاس در دنیا و آخرت نخواهد بود و قطعا رنجی که همسران جانبازان در زمان حیات آنان در پرستاری از و مراقبت از شهدای زنده تحمل کرده‌اند و بعد از شهادت آنان در پرچمداری راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده‌اند نزد خداوند محفوظ است.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران تأکید کرد: همسران جانبازان در راه پرستاری از آنان، متحمل دردهای بسیاری شدند و اگر امکان قانونی ان وجود داشت، آنان نیز از درجه جانبازی برخوردار می‌شدند.
در این مراسم از ۱۳۰ همسر جانباز متوفی در پاکدشت تقدیر شد.
پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۴۰ شهید و هزار و ۱۰۰ جانبار تقدیم اسلام کرده  است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha