۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84732054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن : هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84732054
پکن : هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست

تهران - ایرنا - وزارت خارجه چین اعلام کرد که هیچ کس خواهان جنگ جهانی سوم نیست، همه طرف ها باید نسبت به بحران اوکراین خویشتن داری نشان دهند و از گسترش درگیری جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا  وانگ یی، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: هیچ‌کس نمی‌خواهد جنگ جهانی سوم را آغاز کند، همه طرف‌ها باید نسبت به بحران اوکراین خویشتن‌داری نشان دهند و از گسترش درگیری جلوگیری کنند.

این دیپلمات گفت: "هیچ کسی نیست که دوست داشته باشد جنگ جهانی سوم آغاز شود، ما امیدواریم که همه طرف های مربوطه آرام و خویشتن داری کنند و اجازه ندهند اوضاع تشدید شود و هر چه زودتر  صلح به دست یابد."

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی همه طرف ها باید قبل از هر چیز به گفت وگو و مذاکره ادامه دهند تا از گسترش و طولانی شدن درگیری جلوگیری شود.

وانگ یی» وزیر امورخارجه چین پیشتر نیز گفته بود پکن قاطعانه بر احترام و حفاظت از تمامیت ارضی تمامی کشورها تاکید می کند و با جدیت به اصول منشور سازمان ملل متحد متعهد است. موضع چین در این خصوص واضح و روشن است و درباره مسئله اوکراین هم همین دیدگاه را اتخاذ می کند.  

پیشتر  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به آن که مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت، هشدار داد که خطر واقعی جنگ جهانی سوم وجود دارد.

به گزارش ایرنا لاوروف در گفت و گو با خبرگزاری های روسی از رویکرد کی یف در قبال مذاکرات انتقاد کرد و گفت: حسن نیت محدودیت هایی دارد اما اگر متقابل نباشد به روند مذاکرات کمکی نمی کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. همزمان با تشدید درگیری ها، مذاکرات دو طرف نیز برای حل مناقشه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha