۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84732084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده چین در سازمان ملل: مساله فلسطین نباید به حاشیه رانده شود

تهران- ایرنا - «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت گفت که موضوع فلسطین نباید به حاشیه رانده شده یا حتی فراموش شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان چین، وی افزود چین از هر دو طرف درگیری به ویژه رژیم صهیونیستی می خواهد به منظور جلوگیری از تشدید تنش بین فلسطینی ها و اسرائیل یا خارج شدن اوضاع از کنترل، خویشتنداری نشان دهند.

با آغاز ماه مبارک رمضان حملات نظامیان صهیونیستی به مردم فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است.

نیروهای مقاومت فلسطین بارها هشدار دادند که در صورت ادامه یافتن این حملات به آن پاسخ خواهند داد.

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، ۵۷ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در صحن مسجدالاقصی زخمی شدند.

از ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰)، دستکم ۲۹ فلسطینی در حملات کرانه باختری جان باختند و مجموعه ای از حملات دیگر منجر به کشته شدن ۱۴ نفر در سرزمین های اشغالی شد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت که پکن همه حملات علیه غیرنظامیان را محکوم می کند و با تمام اقداماتی که شرایط تاریخی اماکن مقدس مذهبی را زیرپا می گذارد، مخالف است.

ژانگ گفت: شکستن چرخه خشونت یا رهایی از معضل امنیتی با برقراری امنیت خود به قیمت امنیت دیگری، ممکن نیست.

وی افزود: همزیستی مسالمت آمیز تنها با حمایت از چشم انداز امنیت مشترک، همه جانبه، مشارکتی و پایدار حاصل می شود.

نماینده چین در ادامه اهمیت اجرای راهکار دو دولت برای احیای حقوق مشروع ملی فلسطینی ها را یادآور شد و گفت پکن از رژیم اسرائیل می خواهد تخریب منازل فلسطینی ها، اخراج فلسطینی ها یا توسعه شهرک سازی در کرانه باختری را متوقف کند.

وی به حمایت چین از ایجاد یک کشور فلسطینی کاملا مستقل براساس مرزهای سال ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس شرقی و همزیستی مسالمت آمیز فلسطینی ها و اسرائیلی ها اشاره کرد.

ژانگ گفت: چین به همکاری با جامعه بین المللی برای انجام تلاش هایی بی وقفه به منظور دستیابی به راه حلی جامع و عادلانه برای مساله فلسطین ادامه می دهد.

درگیری میان فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی و کرانه باختری از ابتدای ماه مبارک رمضان تشدید شده است و همچنان ادامه دارد.

طی دو هفته اخیر، ده‌ها تن از فلسطینی ها در این درگیری‌ها زخمی و یا شهید شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha