تیلور برای جهانی استارت زد/پنجمین دوئل با یزدانی در بلگراد

تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای المپیک برای پوشیدن دوبنده تیم ملی کشتی آزاد آمریکا برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در وزن ۸۶کیلوگرم در مسابقه انتخابی حضور خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، این کشتی نام آشنای جهان در مسابقات المپیک توکیو توانست در دیدار فینال حسن یزدانی را شکست دهد و مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند. دیوید تیلور یک مدال طلای ۲۰۱۸ بوداپست و نقره ۲۰۲۱ اسلو و سه مرتبه قهرمانی ایالات متحده در مسابقات آزاد و همچنین قهرمان جایزه بزرگ ایوان یاریگین در روسیه در سال ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد.

مسابقه تیلور در انتخابی روز ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) در نیویورک برگزار می‌شود. مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا موسوم به final x است. با برگزاری انتخابی، ترکیب تیم آمریکا برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان ۱۰تا ۱۸ سپتامبر (۱۹ تا ۲۷ شهریور) مشخص خواهد شد.

مراحل انتخاب تیم برای ایالات متحده تیم‌های جهانی در هر سبک به مدال‌آوران بزرگسال جهان ۲۰۲۱ و مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۰ اجازه می‌دهند تا مستقیما در یک کلاس وزنی مشخص در فینال رقابتهای انتخابی کشتی آزاد آمریکا موسوم به FINAL X حضور یابند.

پیشتر نیز حضور «کایل اسنایدر» دارنده نقره المپیک توکیو و نقره پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ اُسلو در وزن ۹۷ کیلوگرم و «جردن باروز» دارنده مدال طلای جهانی ۲۰۲۱ در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا حضور خواهند داشت.

حسن یزدانی و دیوید تیلور تاکنون چهار مرتبه با یکدیگر روبرو شدند. یزدانی در چهارمین مبارزه خود در فینال پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ اسلو برابر تیلور و حدود ۲ ماه بعد از سومین شکست در المپیک مقابل او قرار گرفت و با شکست این کشتی گیر قدرتمند آمریکایی، ضمن انتقام سه شکست قبلی، به سومین طلای جهانی خود دست یافت. تیلور طی سال‌های اخیر هیچ شکستی را در کارنامه نداشت.

تیلور در جام جهانی ۲۰۱۸ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال المپیک توکیو موفق به شکست نماینده کشورمان شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha