اینترنت پرسرعت تلفن همراه در روستای نکارمن شاهرود بهره‌برداری شد

شاهرود – ایرنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: اینترنت پهن باند سیار روستای نکار من شاهرود با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال راه اندازی شد.

سید یاسر حسن پور روز سه شنبه در حاشیه راه اندازی اینترنت پهن باند سیار روستای نکارمن شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پهنای باند اینترنت شبکه روستای نکارمن ۵۲ مگابیت بر ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه سه ماه پس از تامین اعتبار این شبکه ساخته و راه اندازی شد، ابراز داشت: راه اندازی این طرح با هدف توسعه شبکه پهن باند روستایی با پیمانکاری شرکت خدماتی ایرانسل و کارفرمایی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان انجام شد.

حسن پور با بیان اینکه توسعه شبکه‌های پهن باند ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان‌های شاهرود و میامی در دستور کار است، ابراز داشت: راه اندازی شبکه‌های اینترنت پهن باند سیار ۲۰ روستا تا پایان سال ۱۴۰۰ و بقیه تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: این وزارت‌خانه وظیفه توسعه ارتباطات شهری، جاده ای و روستایی کشور را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه اینترنت پهن باند یکی از زیرساخت‌های توسعه یک منطقه است، افزود: امروزه ارائه خدمات فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی در بستر اینترنت پهن باند شکل می‌گیرد.

حسن پور به سرمایه گذاری یکهزار و ۱۷۰ میلیارد ریالی در حوزه ارتباطات شهرستان‌های شاهرود و میامی از اسفند ۱۳۹۸  تا ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: راه اندازی اینترنت پهن باند سیار(۴G) در ۱۱۸ روستای این شهرستان‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۶۷ میلیارد ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه توسعه اینترنت پهن باند سیار(۴G+) و (۴G) در شهرهای شرق استان سمنان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال نیز به سرانجام رسید، ابراز داشت: توسعه ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت در مسیر شهرستان های شاهرود و میامی با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه شبکه فیبرنوری و مراکز تلفن ثابت و اینترنت پهن باند ثابت (ADSL) در شاهرود و میامی با اعتبار ۱۱۶ میلیارد ریال توسعه یافت، اظهار داشت: راه اندازی اینترنت پهن باند سیار در مسیر آزادراه حرم تا حرم حوزه استحفاظی شهرستان‌های شاهرود و میامی از دیگر اقدام‌ها بود.   

این آیین با حضور مسوولان استان سمنان، فرماندار و نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران این شهرستان برگزار شد.

روستای نکارمن با ۱۰۹ نفر جمعیت در ۲۱ کیلومتری شهر شاهرود قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha