۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84732595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارآفرین چهارمحال و بختیاری: بخش خصوصی بازوی مشورتی دولت برای رسیدن به توسعه است

شهرکرد- ایرنا- رییس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری با اشاره ضرورت توسعه همه جانه در استان گفت: بخش خصوصی به‌عنوان بازوی مشورتی می‌تواند گام‌های بلندی برای توسعه کشور در کنار بخش دولتی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مالکی روز سه‌شنبه در آیین تکریم صنعت‌گران و معدن‌کاران چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس خانه صنعت و معدن کشور و استاندار برگزار شد، تاکید کرد: رشد صنعت و افزایش سرمایه‌گذاری در استان با شتاب بالایی در حال انجام است به‌حدی که زمین کافی برای سرمایه‌گذاران در این استان وجود ندارد.

وی افزود: در دو سه سال اخیر سه هزار هکتار زمین به وسعت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری افزوده شد و حدود ۲ هزار واحد تولیدی در حال بهره‌برداری است.

مالکی تصریح کرد: زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری آماده هستند اما برخی واحدها برای بهره‌برداری با مشکل مواجه شده‌اند که رفع این مشکلات به همت مسوولان نیاز دارد.

وی با اشاره به تولید ۸۰ درصد خوراک آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری و رتبه نخست استان در سطح کشور یادآور شد: نهاده‌هایی که باید در اختیار این واحدهای تولیدی قرار گیرد قطع شده است.

رییس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رفع نشدن این مشکل به تعطیلی این واحدهای تولیدی و بیمار شدن افزون بر یک‌هزار کارگر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش سهم چهارمحال و بختیاری در تامین ورق‌های سرد گفت: تولید واحدهای استان در این بخش به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است.

مالکی به مشکلات تولیدکنندگان با بانک‌های عامل اشاره و تاکید کرد: علاوه بر دعوت از مدیران بانک‌های چهارمحال و بختیاری برای شرکت در این نشست، انتظار همکاری بیشتر بانک ها با تولیدکنندگان وجو دارد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری استانی محروم نیست اما در بسیاری شاخص‌های توسعه‌ای جزو استان‌های کم‌برخوردار کشور است و راه‌اندازی واحدهای تولیدی دولتی، نیمه‌دولتی و وابسته به دولت در این استان باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و رسیدن به ترازهای برخورداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از صنعت‌گران و معدن‌کاران چهارمحال و بختیاری و از مادران شهید صادق حسینی و شهید ابراهیم امینی از شهدای صنعت هفشجان، پایتخت جوش ایران تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha