فعال اقتصادی: محصول خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری به پنج کشور صادر شد

شهرکرد – ایرنا- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری با اشاره به صادرات خوراک آبزیان از استان گفت: کشورهای هدف صادراتی در سال گذشته عراق، ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان و قرقیزستان هستند و تلاش می‌شود امسال کشورهای ترکیه و لبنان نیز به این مقاصد افزوده شوند.

امین مالکی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی افزود: دستیابی به توسعه اقتصادی منوط به تهیه بسته اقتصادی قوی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در بسته پیشنهادی اقتصادی استان باید همه شاخص‌های توسعه اقتصادی دیده شود.

وی برضرورت ارتباط مجموعه مدیران اقتصادی چهارمحال و بختیاری با مرکز، تدوین طرح‌ها و پیشنهادها و بسته‌های سرمایه‌گذاری قوی تاکید کرد.

مالکی با تاکید بر ضرورت پیگیری لازم امور از سوی مدیران و مسوولان ذیربط اظهار داشت: پیگیری مستمر مدیران حوزه اقتصادی به توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری کمک می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت انتخاب مدیران قوی در بخش اقتصادی که نقش مستقیمی در بخش اشتغال و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی دارد تاکید کرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری افزود: یک دولت کارآمد و قوی می‌تواند با انتخاب مدیران (به خصوص تیم اقتصادی) براساس شایسته سالاری و نه فقط توجه به گرایش‌های سیاسی انتخاب مفیدی انجام دهد.

مالکی تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه به خصوص توسعه اقتصادی باید اختلاف نظرها کنار گذاشته شود و با وحدت، همدلی وهم‌افزایی برای دستیابی به توسعه گام برداشت.

مدیر داخلی هلدینگ فرادانه اظهار داشت: تیم مدیران اقتصادی باید بتوانند با انجام رایزنی‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی آن‌ها را به استان بیاورند و بتوانند از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سطح ملی برای توسعه و پیشرفت زیرساختی چهارمحال و بختیاری استفاده کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری گفت: این کار تنها با پیگیری و حضور افراد قوی و مقتدر در حوزه اقتصادی امکان‌پذیراست و انتظار می‌رود دولت چهاردهم با تیم اقتصادی قوی بتواند گام‌های موثری در این خصوص بردارد.

وی همچنین برضرورت روان‌سازی شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در استان تاکید کرد و گفت: با پیش‌بینی شرایط لازم سرمایه‌گذاران نباید در بین اداره‌ها و سازمان‌ها سردرگم باشند.

مالکی یادآور شد: مشکلات موجود در خصوص صدور مجوزها باید با ارائه راهکارهای مناسب و قانونی از میان برداشته و شرایط حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شود.

وی با تقدیر از تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم گفت: با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود اما تیم اقتصادی این استان با روحیه جهادی و انقلابی، اتحاد و هم افزایی در میدان حاضر بودند.

به گفته مالکی، تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری توانست مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه غرب در حوزه صادرات و واردات را پشت سر بگذارد و زیرساخت‌های خوبی در این بخش فراهم شد.

وی یادآور شد: برقراری ارتباط مثبت و به نوعی آشتی که بین اتاق بازگانی، صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری و دولت اتفاق افتاد علاوه بر مطالبه گری موجب همراهی بخش خصوصی با دولت شد.

مالکی ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه سرمایه‌گذاری پی‌گیری‌های خوبی برای حضور هُلدینگ‌های اقتصادی انجام شد که انتظار می‌رود این رویکرد همچنان ادامه‌دار باشد.

صادرات ۲۵ هزار تنی خوراک آبزیان از چهارمحال و بختیاری

مدیر داخلی هلدینگ فرادانه گفت: میزان صادرات این شرکت از ۱۳ هزار تن سال گذشته امسال به ۲۵ هزار تن افزایش یافته است و افزون براین رایزنی‌های لازم با کشور عمان نیز در حال انجام است که تلاش می‌شود با افزایش مقاصد صادراتی بتوانیم میزان صادرات خود را افزایش دهیم.

مالکی گفت: صادرات تولیدات هلدینگ فرادانه از ۱۰ درصد در سال گذشته به ۱۳ درصد در سال‌جاری افزایش یافته است.

این فعال اقتصادی چهارمحال و بختیاری را به عنوان بزرگترین صادرکننده خوراک آبزیان کشور معرفی کرد و افزود:این هلدینگ امروز توانسته با تولید محصول با کیفیت با برندهای معروف دنیا رقابت کند.

وی با تاکید براینکه واحد تحقیق و توسعه (R&D) یکی از واحدهای مهم و تاثیرگذار در توسعه این شرکت به شمار می‌رود گفت: تمام تاثیرگذاران و نخبگان آبزیان کشور به صورت مقیم و غیرمقیم به صورت مشاور در کنار شرکت فرادانه حضور دارند.

مالکی با بیان اینکه با وجود واحدR&D فرادانه توانسته تمام رتبه‌های برتر دانشگاهی در حوزه آبزیان را جذب کند افزود: مشاورانی که امروز در کنار این شرکت حضور دارند از شاخص‌های برتر کشور در بخش‌های تخصصی تغذیه، پرورش و آبزی پروری به شمار می‌روند.

وی گفت: در زمان حاضر در یک زمین ۶۰ هزار متری زیرساخت تاسیس یک کارخانه صنایع غذایی با همکاری ۲۵ گروه پیمانکاری در استان فراهم شده است و همچنین فراهم کردن زیرساخت کارخانه روغن کشی صنعتی از دیگر برنامه‌هاست.

۱۷ مرداد فرصتی برای تبیین نقش خبرنگاران

این فعال اقتصادی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار، فرصتی است تا به نقش خبرنگاران در جامعه ادای احترام کرد چرا که این قشر با تلاش‌های شبانه‌روزی خود، پل ارتباطی بین مردم و واقعیت‌ها هستند.

مالکی تاکید کرد: خبرنگاران با جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل رویدادها و ارائه گزارش‌های دقیق، به آگاهی‌بخشی عمومی کمک می‌کنند.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش خبرنگاران اما ما نتواسته‌ایم قدردان زحمات این قشر باشیم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در تولید خوراک آبزیان یکی از مهمترین استانهای کشور است و استان با تولید سالانه 24 هزار تن رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha