۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۱۹
کد خبر: 84732836
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۲۱ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در همدان نام‌نویسی کردند

همدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت که نزدیک به ۱۲۱ هزار نفر در استان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی تاکنون نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگار ایرنا، عزیزاله یوسفی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در مرحله نخست پالایش اطلاعات و راستی آزمایی ثبت‌نام کنندگان، شرایط ۹۵ هزار متقاضی تایید شده است.

وی اظهار داشت: مرحله دوم و سوم پالایش اطلاعات متقاضیان، تا ۳۱ اردیبهشت پایان می‌یابد و در نهایت از افراد واجد شرایط، برای واریز وجه اولیه دعوت می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه سامانه طرح نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد برای ویرایش اطلاعات متقاضیان باز است، تصریح کرد: متقاضیان در این طرح تا ۳۱ خرداد می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی www.saman.mrud.ir درخواست ویرایش اطلاعات خود و تغییر شهر را ثبت کنند.

وی افزود: طرح الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به حریم شهر همدان به سرانجام رسید و در فاز نخست ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این اراضی ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: بر اساس برآورد اولیه متقاضیان باید برای خانه دار شدن در این طرح، بین ۲۲۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان آورده نقدی و تا ۳۵۰ میلیون تومان نیز تسهیلات با سود ۹ درصد پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای هر واحد مسکونی باید ۲۷۳ متر مربع عرصه و ۱۲۰ متر مربع محدوده شهری در نظر گرفته شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در برنامه چهارساله دولت، بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان ساخته می‌شود، افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین نیاز است که تا کنون ۹۰۰ هکتار آن تامین شده و یک هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر باقی مانده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۴۸۴ واحد مسکونی در قالب مساکن خود مالک، گروه ساخت و مشارکت بنیاد مسکن در دست ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۳ واحد از طرح مسکن مهر در شهرهای کوچک استان همدان بدون متقاضی باقی مانده است، تصریح کرد: در طرح مسکن مهر، نزدیک به ۲۹ هزار واحد مسکونی در طول هشت سال در استان همدان ساخته شد و ما باید این‌بار با یک همدلی، اتحاد و کار تیمی، یکصد هزار واحد مسکونی را در طول چهار سال بسازیم؛ حجم کار بالا است و باید همه برای اجرای آن دست به دست هم دهیم.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان ۳۲ شهر دارد که برای ۱۲ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، زمین طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و در سه شهر ملایر، کبودآهنگ و لالجین نیز با مشارکت اوقاف و امور خیریه زمین تامین می‌شود.

یوسفی ادامه داد: شهرهای مهاجران، آجین، پالیز، کرفس و دمق متقاضیان اندکی دارند که در آن به راحتی زمین مورد نیاز این طرح تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در محدوده بازآفرینی شهری ۱۵ هزار واحد مسکونی می‌توان ساخت، تاکید کرد: استان همدان در سال‌جاری ۲ هزار و ۶۸۰ سهمیه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی بازسازی واحدهای مسکونی در محدوده بازآفرینی شهری دارد که اعتبار آن نزدیک به سه هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۸ شهر استان همدان نیاز به تهیه طرح تفصیلی دارد، گفت: تهیه طرح جامع شهری همدان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و منتظر تصویب در شورای برنامه ریزی استان و ارسال به شورای عالی شهرسازی کشور است.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

یوسفی ادامه داد: بر اساس این آمار، شهر همدان با تراکم ۱۱۴ نفر در هکتار، یکی از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ در حالی که این عدد برای شهرهای یزد ۱۴ و زنجان ۱۹ نفر در هکتار ثبت شده است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

به گزارش ایرنا، ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha