مشکلی برای واریزی معلمان وجود ندارد/ راه‌اندازی پلتفرم جامع آموزش بین‌الملل

تهران-ایرنا- معاون هماهنگی و نظارت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: پلتفرم جامع آموزش بین الملل به منظور خدمات رسانی به دانش‌آموزان و فرهنگیان خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود.

مجید عابدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره راه اندازی پلتفرم جامع آموزش بین الملل اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی این پلتفرم از سه ماه گذشته صورت گرفت تا مشکلات خدماتی دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس خارج از کشور را رفع کند و به این واسطه نیاز به حضور افراد در داخل ایران برای رفع مسائل نباشد.

وی افزود: اقدامات لازم برای راه‌اندازی این سامانه با مرکز طراحی ارتباط وزارتخانه و فضای مجازی پیش برده می‌شود و این اتفاق برای مهرماه سال آینده انجام می‌شود.

معاون هماهنگی و نظارت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: این سامانه باعث می‌شود که خدمات آموزش و پرورش مانند هدایت تحصیلی، آموزش و پرورشی برای همکاران و دانش آموزان خارج از کشور در دسترس باشد و فضای آموزشی را برای این افراد تسهیل کند.

مشکلی برای واریزی معلمان وجود ندارد/ راه‌اندازی پلتفرم جامع آموزش بین‌الملل

عابدی با بیان اینکه دانش‌آموزان خارج از کشور نتوانستند به دلیل تحریم‌ها از خدمات شبکه شاد استفاده کنند، گفت: با وجود اینکه امکان استفاده از شاد در خارج از کشور مهیا نبود اما آموزش مجازی دانش‌آموزان  در حال انجام بود، دانش‌آموزان برای تداوم آموزش مجازی از اپلیکیشن‌های رایج در کشور خود استفاده می کردند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس در خارج از کشور تابع آموزش در کشور مقصد هستند، به همین دلیل میزان تعطیلی دانش‌آموزان خارج از کشور کمتر از دانش آموزان در ایران بود و کلاس‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر بودند.

معاون هماهنگی و نظارت مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ادامه داد: شبکه شاد را شرکت همراه اول ایجاد کرده است و بهتر است که امکان استفاده از این شبکه برای خارج از کشور مهیا شود اما سامانه‌های سیستم‌های اطلاعاتی آموزش مانند سیدا، پادا، سنا و غیره در خارج از کشور در دسترس مخاطبان قرار دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

عابدی یادآورشد: همچنین برخی از سایت‌ها مانند همگام برای برنامه‌های آموزشی، پرورشی، هدایت تحصیلی نیز وجود دارد که دانش‌آموزان خارج از کشور می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شبکه شاد یک ماه پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در فروردین ماه سال ۹۹ آغاز به کار کرد، شبکه شاد به عنوان مدرسه همراه دانش‌آموزان نیازهای آموزشی آنها را در دوران تعطیلی مدارس رفع کرد.

مسوولان آموزش و پرورش در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار شبکه شاد اعلام کردند که قرار است دانش‌آموزان خارج از کشور هم به این شبکه متصل شوند اما این اتفاق میسر نشد.

مشکلی برای واریزی معلمان وجود ندارد/ راه‌اندازی پلتفرم جامع آموزش بین‌الملل

*مشکلی در واریزی معلمان وجود ندارد

وی در ادامه درباره واریزی حقوق معلمان خارج از کشور گفت: اکنون همه پرداختی‌های معلمان خارج از کشور به وزارت امور خارجه اعلام شده تا به حساب افراد واریز شود.

معاون هماهنگی و نظارت مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درپاسخ به اعتراض سال گذشته برخی از معلمان برای تاخیر در پرداخت‌ حقوق‌ها توضیح داد: بخشی از اشکلات به دلیل تغییرات دولت‌ و میزان اعتبارات بوده اما بخش عمده موضوع به تحریم‌ها برمی‌گردد که امکان انتقال پول میسر نبود.

عابدی ادامه داد:  برخی از کشورها ممانعت جدی داشتند، به همین دلیل مسیر انتقال پول از طریق سایر کشورها انجام شد که در حال حاضر هم مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، برخی از معلمان و فرهنگیان خارج از کشور سال گذشته به طور جدی نسبت به تاخیر در پرداخت حقوق خود اعتراض داشتند و بعضا در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌شود که این اعتراض همچنان ادامه دارد که در این راستا عابدی اعلام کرد که مشکلی در واریزی فرهنگیان وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha