برپایی هرساله روز قدس اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین است

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تربیت مدرس گفت: برپایی هرساله راهپیمایی روز قدس دادن انرژی مضاعفی است به گروه مقاومت و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و اینکه در این مبارزه تنها نیستند.

فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره اهمیت راهپیمایی قدس گفت: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس با هدف ایجاد همبستگی بین مسلمانان و آزادیخواهان جهان و دلگرمی فلسطینی‌ها در راه مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی  و این آنها بدانند که تنها نیستند و ملت های مسلمان پشتیبان آنها هستند نام گذاری کرد.

وی افزود: برپایی روز قدس واقعا یک نوع اعلام همبستگی جهان با مردم مظلوم فلسطین در مقابل ظلم و ستمی که رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین اعمال می کند است، به نوعی اعلام این است که آنها در راه این مبارزه تنها نیستند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: برپایی روز قدس باعث می‌شود که مردم فلسطین بهتر در راه آزادی کشورشان مقاومت کنند.

دانشجو گفت: نزدیک به ۸۰ کشور جهان  راهپیمایی روز قدس را برگزار می کنند و این به برکت برپایی راهپیمایی روزقدس با ابتکار امام خمینی (ره) در ایران بود که کم کم به کشورهای دیگر هم سرایت کرد.

وی افزود: خیلی از آزادیخواهان کشورهای اروپایی و حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا کسانی که مسلمان هستند با مذاهب مختلف و هرکسی که صدای ملزوم را می شنود احساس می کند که باید از مظلوم دفاع کند و حضور خود در راهپیمایی روز قدس را ضروری می داند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: برپایی روز قدس و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین موجب می شودکه انرژی مضاعفی به گروه مقاومت بدهد و گروه مقاومت با انرژی که از برگزاری راهپیمایی روز قدس می گیرد زودتر به پیروزی برسد.

وی در ادامه به مهم بودن نقش نخبگان در تببین روز قدس تاکید کرد و گفت: یکی از راه های دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و مقابله با زورگویی رژیم صهیونیستی در این است که نخبگان تاریخ را بدرستی برای نسل امروز تبیین کنند که این ظلم چگونه شروع شده است و چرا ادامه پیدا کرده است؟ اگر این تاریخ بدرستی تبیین شود و مردم آگاه شوند بهتر همراهی می کنند متوجه می شوند که این تنها یک بحث سیاسی نیست.

دانشجو یادآور شد: با تبیین درست باید جلوی خیلی از تصورات  خیالی گرفته شود که این حمایت ها یک بحث سیاسی است و دفاع از یک خط سیاسی است. باید بداند این دفاع از مظلوم است و همه این را درک کنند و همراه شوند بنابراین فرهیختگان می توانند تاریخ این قضیه را به تصویر بکشند و به نوعی با تبیین روش ها و شیوه هایی می تواند جلوی توطئه های دشمنان را بگیرند.

وی بر  پر پرشکوه  برگزار شدن راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و گفت : محاصره کردن مسجد الاقصی و تعارض به مردم مظلوم فلسطین را همه دیده اند و به تصویر کشیده شده است بنابراین حضور همه اقشار مختلف در روز قدس می تواند این فشارها را کم کند و همچنین فرهیختگان باید علاوه بر حضور پررنگ در روز قدس با  نامه نگاری های مختلف با سازمان ملل و سازمان هایی که مسایل حقوق بشر را دنبال می کنند مبارزه با رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادامه دهند و فقط مختص یک روز قدس نباشد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha