پاک‌دستی و قانون‌مداری اولویت مهم مدیران آموزش و پرورش است

گناباد-ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پاک دستی و قانون‌مداری در کنار انقلابیگری و فساد ستیزی باید اولویت و رویکرد مهم مدیران آموزش و پرورش این استان قرار گیرد و از همه ظرفیتهای موجود در این زمینه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صفدر سلطانی روز پنج‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس آموزش و پرورش گناباد افزود: برای تحقق اهداف مورد توجه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم توجه به این مسایل در مدیریت آموزش و پرورش ضروری است و مسوولان این بخش باید با برنامه‌ریزی دقیق و محوری برای تحقق آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: سند بنیادین تحول آموزش و پرورش نقشه مهم و محوری راه و اهداف و ساحتهای ۶ گانه برای دست‌یابی به اهداف بنیادین در این بخش را به خوبی ترسیم کرده است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت سایر بخشها و مسوولان دستگاههای اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران مدارس و سایر صاحب‌نظران و هم فکری با آنان برای تحقق اهداف این سند تلاش کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای آنکه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی و یا برابر با شاخصه‌های آموزش و پرورش دست یابیم، تحقق کامل اهداف این سند تحول ضروری است.

فرماندار گناباد هم تحقق کامل سند تحول آموزش و پرورش را از ضرورتهای این بخش و از مطالبه‌های مهم رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در این سند همه ابعاد اجتماعی، سلامت آموزشی، عبادی، سیاسی، اخلاقی، علمی و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

رضا نصیری گفت: باید از حافظه محوری به سمت مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش پیش برویم و دانش‌آموزان با مسایل مرتبط علمی و فناوری و مهارتی متناسب با رشته‌های تحصیلی خود آشنا شوند.

وی اظهار داشت: تزکیه در کنار تعلیم و تعلم از نیازهای مهم آموزش و پرورش است و در این صورت بستر تحقق سند تحول آموزش و پرورش فراهم شده و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش می بینند.

وی خاطر نشان کرد: باید با تلاش مسوولان و صاحبنظران ذیربط ۶ مدرسه الگو و  در مقاطع تحصیلی مختلف و دارای همه ساحتها و شاخصه های سند تحول آموزش و پرورش در شهرستان گناباد داشته باشیم که الگویی برای سایر مدارس و بخشها قرار گیرند.

فرماندار گناباد اضافه کرد: یک هزار و ۸۰۰ معلم شاغل به تحصیل در آموزش و پرورش گناباد باید در قالب ۱۸ گروه جهادی یکصد نفره تقسیم‌بندی شوند و  پتانسیلهای آنان برای توانمند سازی علمی و آموزشی و انقلابیگری دانش‌آموزان در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان این آیین مجید فدوی روشناوند به عنوان رییس آموزش و پرورش گناباد معرفی و از خدمات سه ساله حسین احمدی در این مسوولیت قدردانی شد.

مجید فدوی روشناوند پیش از این معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناباد را بر عهده داشت.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند. 

هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

یک هزار و ۸۰۰ معلم در مقاطع تحصیلی مختلف به تدریس اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha