صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه سال گذشته ۸۷ میلیارد تومان وام ضروری پرداخت کرد

کرمانشاه – ایرنا – مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت: این صندوق سال گذشته ۷۰۰ فقره وام ضروری و معیشتی با اعتبار ۸۷ میلیارد تومان به افراد نیازمند با معرفی نهادهای حمایتی و دیگر دستگاه‌های استان پرداخت کرد.

"محمد طاهر عظیمی فشی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به شرایط اقتصادی سخت ناشی از شیوع بحران ویروس کرونا و تحریم ها؛ پرداخت این تسهیلات را از مسئولیت های اجتماعی صندوق کارآفرینی امید که با هدف کمک و یاری به اقشاری محروم تاسیس شده است، دانست.

وی رسالت صندوق کارآفرینی امید را حمایت از اقشار ضعیف جامعه دانست که تخصص،  تجربه و مهارت دارند اما چون پول ندارند نمی توانند برای خود کسب و کار راه اندازی کنند و از سوی بانک ها به خاطر نداشتن پول برای سپرده گذاری رانده می شود.

عظیمی فشی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به ۲ صورت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و مشاغل خود اشتغالی از افراد دارای مهارت پشتیبانی مالی ارزان قیمت می کند گفت:  صندوق کارآفرینی امید برای مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومان و برای مشاغل خود اشتغالی ۲۰۰ میلیون تومان وام قرضه الحسنه با کارمزد چهار درصد از محل منابع داخلی، تسهیلات اشتغال (تبصره ۱۸) و تفاهم نامه بین دستگاه های اجرایی پرداخت می کند.

صندوق کارآفرینی امید ۲ هزار و۷۴۰ شغل پایدار در کرمانشاه ایجاد کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود ، گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۱۲۴ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان وام قرض الحسنه برای ۲ هزار و ۷۴۰ نفر در سطح استان شغل پایدار ایجاد کرد.

عظیمی فشی با بیان اینکه صندوق کار آفرینی امید بیشتر به دنبال اشتغال های ایجادی است تا توسعه ای گفت: جامعه هدف ما افراد با تجربه و متخصص اما بیکار است و این افراد با ارایه تقاضای خود به صندوق، طرح آنها توسط کارشناس حوزه مختلف شغلی بررسی و اگر تایید شد با اخذ تضامین به آنها تسهیلات پرداخت می شود.

وی بیان داشت: تسهیلات برای ایجاد مکان، خرید تجهیزات و سرمایه در گردش مرحله به مرحله با پیشرفت کار و تنفس زمانی مناسب برای باز پرداخت معمولا برای بخش کشاورزی اقساط یکساله و برخی رسته‌های شغل‌ها فصلی با دیدن تمام جوانب کار پرداخت می شود.

صندوق کارآفرینی امید سال گذشته ۲۸ طرح راکد و تعطیل را در کرمانشاه احیا کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه همچنین گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۰، با اعتبار پنج میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان، ۲۸ طرح راکد و تعطیل را در سطح استان کرمانشاه احیا کرد.

عظیمی‌فشی تشریح کرد: در راستای حمایت از واحدهای احیا شده؛ صندوق کارآفرینی امید پس از پرداخت تسهیلات مرتب با کارگروه مشاوره حمایت بر روند انجام فعالیت واحدها تا تثبیت اشتغال نظارت می کند و بعضا در برخی از سرفصل ها در قالب طرح هایی مانند طرح "احسان" دوباره به آنان کمک مالی می شود و یا در برخی موارد صاحبان واحد احیا شده با سپرده بسیار کم باز می توانند دوباره تسهیلات از این صندوق در راستای حمایت از ماندگاری طرح دریافت کنند.

وی همچنین توضیح داد: چون تسهیلات صندوق کارآفرینی امید قرض الحسنه و ارزان قیمت است برای جلوگیری از پخش پول؛ بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت تسهیلات با رقم بالای  در قالب "ال سی" مصوب کرده است و به همین دلیل پول به شرکت های داده می شود که متقاضی برای خرید تجهیزات و وسایل مورد نیازش معرفی می کند و این کار در راستای ایجاد اشتغال واقعی بدون هدر رفت پول و نظارت دقیق بر طرح است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha