عملیات احداث مخزن ذخیره آب بجستان آغاز شد

گناباد-ایرنا- عملیات اجرایی احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و سوله دستگاه تصفیه آب بجستان، در راستای مصوبات سفر اخیر رییس‌جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی روز پنجشنبه در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث مخزن و دستگاه تصفیه آب این شهرستان گفت: افزایش کیفیت و تامین آب شرب سالم همواره یکی از مطالبات مردم و مسوولان شهرستان بجستان در سالهای گذشته بوده است.

محمد صفایی دلویی افزود: بر این اساس برای کاهش مشکلات تامین آب شرب سالم و بهداشتی طبق پیگیرهایی با مسوولان ذیربط استانی و ملی، احداث مخزن ذخیره آب و دستگاه و سوله تصفیه آب به عنوان یکی از مصوبات این سفر قرار گرفت و اعتبار آن تامین شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور اجرا می شود، اعتبارات آن به صورت نقدی تامین و در قالب اوراق قرضه نخواهد بود و این از نقاط شاخص اجرای آن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تاکید وزیر نیرو قرار شد که این طرح در سریعترین زمان ممکن احداث و حداکثر تا دهه فجر سالجاری به بهره‌برداری برسد.

فرماندار بجستان هم تامین آب شرب سالم و بهداشتی را از مطالبات مهم مردم و مسوولان این شهرستان دانست و گفت: اجرای طرحهای مربوط به این بخش و کاهش مشکلات تامین آب در اولویت کاری مسوولان این شهرستان قرار دارد.

حسن حیدری گفت: انسجام و همدلی مسوولان در خصوص مطالبات و مشکلات مردم موجب توسعه، پیشرفت و سرعت بخشی در رفع مشکلات منطقه‌ای خواهد شد.

وی اظهار داشت: مخزن ۵٠٠ متر مکعبی و سوله دستگاه تصفیه آب با هدف افزایش کیفیت آب شرب شهرستان بجستان و با اعتبار ١١٠ میلیارد ریال احداث می شود.

امام جمعه بجستان نیز طی سخنانی احداث مخزن و دستگاه تصفیه آب را گام مهمی برای کاهش مشکلات تامین آب شرب به عنوان یکی از مطالبات مردم و مسوولان در این شهرستان دانست.

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانپور افزود: توجه بیشتر مسوولان ذیربط و رسانه‌های ارتباط جمعی برای فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب مورد تاکید است.

وزیر نیرو یازدهم فروردین ماه سالجاری در راستای سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت و به نمایندگی از ریاست جمهور به شهرستان بجستان سفر کرد.

علی اکبر محرابیان در حاشیه این سفر به خبرنگاران گفته بود: ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی هیات دولت به خراسان رضوی برای اجرای طرحهای آبرسانی، برق رسانی و رفع مشکلات این بخش در بجستان اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به مشکلات تامین آب بجستان تصمیم‌های خوبی در خصوص احداث آب شیرین کن در این منطقه اتخاذ  و قرار شده که تا پایان سال‌جاری بخش اعظم آن اجرا و آب پایدار مورد نیاز این خطه تامین شود و در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای تصفیه خانه فاضلاب شهرک فرهنگیان بجستان، گفت: قرار بر این شد که برق مورد نیاز برای سرمایه گذاران در واحدهای تولیدی این شهرستان بدون محدودیت تامین شود.

حدود ۱۵ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب بجستان قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha